• Autó
Autószektor

Homokpusztáról Tokióba - Toyota rajzpályázattal repültek Japánba

33 gyermek utazhatott a Toyota rajzpályázatának köszönhetően szerte a világból Japánba, a hét európai országból csak tőlünk mehetett kettő. Borbála és Dani ugyanabba a sándorfalvi iskolába jár, agilis rajztanáruknak köszönhetik a sikert. Dani apukája még nem járt messzebb, mint a Balaton.

A világ 76 országából 650 ezer pályázat érkezett a Toyota idei "Álomautó" pályázatára. A 15 évnél fiatalabb gyermekek számára három korcsoportban meghirdetett, idén már tizenkettedszer rendezett versenyen bármilyen analóg módszerrel alkothattak: álmaik autóját kellett megrajzolni.

Díjátadó ceremónia Forrás: Autószektor

Díjátadó ceremónia Forrás: Autószektor

Idén harmadik alkalommal a közönség is szavazhatott, és a "Mosolyt csal az arcomra" díjért két magyar pályázó is versenyben volt. A 11 éves sándorfalvi Nagypál Borbála környezetet takarító Toyotája a magyarországi pályázaton ezüstöt, majd a következő, európai szűrőn is túljutva a világversenyen különdíjat kapott. A hétéves, ugyancsak sándorfalvi Csiszár Dániel Attila sivatagi takarító autója itthon és Japánban is bronzérmet nyert. Magyarországon utoljára 3 éve volt, hogy bejutott egy gyerek, de most kettőnek sikerült, ráadásul egy településről és egy iskolából.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Nagypál Borbála rajza Forrás: Autószektor

    Nagypál Borbála rajza Forrás: Autószektor

    Összesen harminc rajzot neveztek a közönségdíjra, ahol név és ország megjelölése nélkül lehetett szavazni az alkotásokra. Az eredményhirdetés augusztus végén volt és a gyerekek édesapjukkal repülhettek Japánba. Oda nem kísértük el őket, de hazatérésük után találkoztunk velük a szegedi Kovács Autóháznál, a Toyota megyei márkakereskedésében.

    Csiszár Dániel Attila rajza Forrás: Autószektor

    Csiszár Dániel Attila rajza Forrás: Autószektor

    Nagypál Borbála hatodikos a Pallavicini Sándor általános iskolában, ám ahogy fogalmazott, a rajzot a STASMI-ban, vagyis a Sándorfalvi Térségi Alapfokú Művészeti Iskola festészeti szakkörén készítette.

    A tanárnéni, Török Zsuzsanna sok rajzpályázaton indít bennünket, a Toyotáéra tavaly is beadtuk már

    - mondja Borbála és hozzáteszi, beszélték is a barátnőjével, hogy úgysem lesz belőle semmi. Édesanyja éppen a néptáncra ment érte, amikor újságolta az örömhírt, amit Magyar Márktól a A Toyota szegedi marketingvezetőjétől tudott meg. Egy kísérővel utazhattak, ő megyei kormányhivatalnál agrárterületen dolgozó - korábban sohasem repült - édesapjával, Nagypál Ferenccel ment. Az ügyben csak abszolút véletlen hogy egy tizenéves Corrollával jár a család, a 140 ezret futott autó árából egyikük utazási költsége sem jött volna ki...

    A most másodikos Csiszár Dániel Attila is Török Zsuzsanna a tanárnőnek köszönheti a japán utat, igaz, ő nem a STAMI-ban, simán csak a Pallavicini óráján készítette a rajzot. Megtudtuk tőle, hogy a szülőknek alá kellett írni az engedélyt, hogy egyáltalán behozzák a Toyotához. Dani is édesapjával, Csiszár Attilával utazott, aki foglalkozását tekintve ezermester, ők sem ültek még korábban repülőgépen. Ahogy az apuka mondja, látni is csak a fejük felett láttak eddig, valamint a Balatonnál messzebb még életében nem járt.

    Menni különben sokat mennek, hiszen nem is Sándorfalván, hanem a közeli Homokpusztán élnek. Egy 33. évébe járó Volkswagen Jettát hajtanak, amiben már több mint 300 kilométer van. - Ráadásul benzines, de szerencsénk volt, néhány éve vettük az első tulajdonosától, aki nagyon kikímélte - mondja az édesapa.

    Dani és Borbála a szegedi Toyota szalonban Forrás: Autószektor

    Dani és Borbála a szegedi Toyota szalonban Forrás: Autószektor

    - A legnagyobb repülőtérre ment a gép, voltunk autógyár látogatáson és a Toyota múzeumában is - sorolja egy szuszra Dani. Arra a kérdésre, hogy milyen volt a kaja, ugyanabban a szempillantásban vágták rá, hogy nagyon jó és nagyon rossz. Borbálának ízlettek a tengeri herkentyűk, a rákok és a tengeri halak. - A fiamnak nem jött be a japán étel, jobban szereti a sült krumplit, elég sokáig kerestük a Mekit, mire találtunk - mondja az édesapa, hozzátéve, mindenféle ételeket vettek automatákból is, mert abból nagyon sok van az országban. Dani egyébként vonatvezető vagy építész lesz, ha megnő, Borbála még nem döntött.

    Helsinki érintésével 12 órás rapülőút után érkeztek meg Nagoyába – ezt Dani viselte nehezebben –, de a programokban nagyon gazdag 5 nap során és Tokióban is jártak. Kitettek magukért a vendéglátók, a búcsúvacsorán előre levett méret alapján készült kimonóba öltöztették a gyerekeket, amit meg is kaptak ajándékba. Egyénként a papucshoz is méretet kértek tőlük, ennek a lábbelinek arrafelé más a kultúrája. – Ezzel kapcsolatban jegyezte meg Borbála, hogy mindenütt tisztaság van, komolyan veszik a higiéniát, ugyanakkor nagyokat tüsszentenek bele a világba anélkül, hogy kezüket az arcuk elé tennék.

    Dani és Bori Japánban Forrás: Autószektor

    Dani és Bori Japánban Forrás: Autószektor

    Ifjú dizájnerek

    Voltak, akik a környezetet aktívan védő járműveket álmodnak, amelyek kilométerről kilométerre tisztítják meg a világot, mások színpompásakat vagy éppen játékokkal telerakottat képzeltek el; autókat, amelyek képesek változtatni a méretüket, úsznak vagy repülnek, kötnek vagy gyógyítanak, segítenek megakadályozni az óceánok felmelegedését. Közös jellemzőjük a kreativitás, amellyel olykor a legtapasztaltabb autóipari szakembereknek is képesek meglepetést okozni az ifjú dizájnerek.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16