• Autó
Autószektor

Hogyan érhető el korunk vásárlója?

Zubcsics Kata, az Initiative Media Account menedzsere olyan média információkról beszélt, amelyek hasznosak egy vállalkozás mindennapjaira nézve. Külön kitérőt tett az autóipar és a gumiabroncs ágazat irányába.

Az 5. Gumiabroncs Konferencia keretén belül számos témában hallhattunk előadásokat és tapasztalatokat Budaörsön. Az éves rendezésű eseményen elemzők, vezető beosztású munkatársak és auditorok is tiszteletüket tették, beszámolva az aktualitásokról az autós és a gumis iparban. A házigazdát, Rábai Dánielt (a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója) a Jazzy Rádió műsorvezetője, Mihálovits András moderátor segítette.

Az első statisztikai adat egy TV-zésre vonatkozó felmérésből jött: rengeteget tévézünk egy nap, ez nagy átlagban 4-5 óra Magyarországon. Ezért a bejátszott reklámok széles célközönséghez jutnak el. Szintén telitalálat reklám szempontból a reggeli rádiós műsorok világa, ahol szintúgy felhasználók/hallgatók tömegeivel találkozhatunk ebben az idősávban. Az internetet a férfiak használják többet, a tendencia tovább nő.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    A reklámozásra éves szinten körülbelül 240 milliárd forintot költenek hazánkban, ebből 60 milliárd TV-s megjelenés. 2014-ben az internet, 2017-ben pedig a globális szereplők vették át a vezetést. A személyautó-ipar évi 2,5 milliárdot szán népszerűsítésre, a gumiabroncs-gyártók és forgalmazók 130-150 millió forintból gazdálkodnak. Utóbbi 40%-a a digitális médiában hasznosul. Ezen értékek várhatóan nőnek majd az elkövetkezendő egy-két évben.

    A tartalmilag személyre szabott hirdetések és a jó megjelenés egyaránt fontos egy márka/gyártó/cég esetében. A havi 6 millió magyar internetező ugyanis főleg mobiltelefonról olvas cikket, keres rá információkra. Tehát a televízió mellett telefonunk még nagyobb szerepet tölt be reklámfogyasztásunk terén, együttesen személyes időnk 90%-át már képernyő előtt töltjük, szemben a 2007-es, 10%-os adattal. A keresési előzmények és az eszköztípusok figyelembevételével, valamint a közösségi médiában megadott érdeklődési körünktől függően egyénileg magas fokon személyre szabott reklámokkal találkozhatunk. A facebook és az instagram egyre népszerűbb a havi magyar 4 milliós aktív táborával, ugyanakkor mérlegelnünk kell, hogy van-e értelme instagram fiókot létrehozni egy gumiszereldének, vagy egy autószalon profiljához ez jobban illene releváns tartalommal megtöltve.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A gumiabroncs vásárlásnál mindig jelen van az internet. A legnépszerűbb keresések a tesztekre, leírásokra, árakra vonatkoznak, vagyis aki gumiabroncsot forgalmaz, mindenképpen érdemes jelen lennie weboldallal és/vagy webáruházzal a világhálón. A szegmens népszerűségét mi sem igazolja jobban, mint hogy a „telefon” kulcsszóra például 80 ezer fő keresett rá, a gumiabroncs/autógumi kifejezésre pedig 60-65 ezer adott időintervallumban!

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A modern, programozott médiavásárlásban algoritmus határoz, milyen hirdetést jelenít meg az adott felhasználónak. Mire legörgetünk a cikk aljára például olvasás közben, már a számunkra legmegfelelőbb reklámmal találkozhatunk. Tehát már általában nem felületet vesznek a partnerek, amely fixen mindenkinek ugyanazt a tartalmat hirdetik. Így fordulhat elő, hogy élelmiszeripari szupermarket a 100 m-es körzetében lévő potenciális vásárlókat tájékoztatja hirdetéseivel akcióiról, ugyanakkor ugyanezeken az eszközökön más hirdetés köszön vissza egy kerülettel arrébb.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16