• Autó
Autószektor

Gumicsont

A Continetal Hungaria demonstratív sajtótájékoztatót tartott a Hungaroringen, ahol a létesítmény Grupama tanpályáján mutatta be az időszakos gumik közötti különbségeket.

Mintha csak tegnap lett volna, amikor megjelentek az első óriásplakátok és felhívások arra vonatkozóan, hogy már 7 Celsius fok alatt szükséges a téli gumik használata. Nem volt könnyű rendet tenni a fejekben e kérdéskörben hiszen, ahogy az abroncs nevében is benne foglaltatik a téli gumi télre kell, amikor esik a hó. Márpedig idehaza a hideg évszakban ezen napok száma elenyésző.

Dr. Fodor Mónika a Continental Hungaria Kft. marketing és PR menedzsere ismertette a Vision Zero programot Forrás: Autószektor

Dr. Fodor Mónika a Continental Hungaria Kft. marketing és PR menedzsere ismertette a Vision Zero programot Forrás: Autószektor

Szerencsére az óta sok minden megváltozott, de még mindig vannak pro és kontra érvek a felhasználók körében, ami nem más, mint kifogáskeresés. Ezzel látens kötekedéssel persze addig el lehet lenni, amíg meg nem történik a baj. Valami hasonló mottót lehetett megfogalmazni a Continetal sajtónapi programjára is, ahol a média képviselői mellett az utca emberének is lehetősége volt kipróbálnia forszírozott helyzetekben nem csak önmagát, hanem az autóját is.

EZT IS AJÁNLJUK:

    A cég meghirdetett Zero Vision programja a biztonságot helyezi előtérbe, amelyben kulcsfontosságú a gumiabroncs szerepe. Menko Zoltán a Continental Hungária műszaki munkatársa kihangsúlyozta az évszaknak megfelelő abroncsok használatán túl oda kell figyelni a profilmélységre, a keréknyomásra és nem utolsó sorban a minőségre.

    A téli útfelület demonstrálása Forrás: Autószektor

    A téli útfelület demonstrálása Forrás: Autószektor

    Ez utóbbitól elindulva a szakember elmondta, hogy egy olcsó import és prémiumabroncs között vizes útburkolaton 100 km/óráról állóra fékezve a járművet 18 méterrel hosszabb fékútra van szüksége a gyengébb minőségű guminak a megálláshoz. Tehát jelentős különbséggel kell számolni. Nem titkolt tény, hogy egyes ázsiai piacokról származó gumiabroncsok sok esetben igen gyenge minőséget képviselnek.

    A minőségi különbségek mellett profilmélység is drasztikusan befolyásolja a fékút hosszát. Vizes útfelületen a gyári 8 mm mintázati mélységet 100 százaléknak véve az 5 mm bordázat 114, a 3 mm 135, az 1,6 mm (még a KRESZ által elfogadott érték) 157, az 1 mm 171 százalékot teljesít.

    Ezek az értékek még élesebb kontrasztot mutatnak akkor, amikor nem az évszaknak megfelelő abroncsokat használjuk. Egy hóval borított úton 50 km/óráról lefékezve pont kétszer nagyobb a nyári gumival szerelt autó fékútja, mint téli társáé.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A téli abroncsok más anyagösszetételűek, gyorsabban felmelegszenek hidegebb időbe kiváló tapadást biztosítva ezzel. A gyorsabb üzemi hőfok elérése mellett a mintázatuk sűrűbben barázdált, ami számos kapaszkodó élt hoz létre ezért jobban tapadnak a havas felületen és gyorsabban tisztulnak is.

    Az autósok esetében még mindig vékony jég a nem megfelelő abroncsnyomás megválasztása. Az alacsony keréknyomás kihat a gördülési ellenállásra az autó többet fog fogyasztani és jelentősen befolyásolja a gumi élettartamát is. Tévhit, hogy a téli abroncsokat keményebbre kell fújni, mindig  az autógyártó által megadott érték legyen a mérvadó.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Jól lehet a KRESZ fentebb említett 1,6 mm-ben határozza meg a minimális profil mélységet, de ez az érték már a nyár abroncsok esetében sem állja meg a helyét használhatóság szempontjából. A téli gumik 4 mm-es profilmélységig teljesítenek, az alatt már pont azokat a tulajdonságait veszítik el, amiért felszereltük őket.

    A Continental a Zero Vision programon belül számos erőfeszítést tesz a biztonságos autózás irányába. Szorosan együttműködik az ORFK-val és az OBB-vel és a Magyar Autóklubbal. A Zero Vision egy konszern programmá nőtte ki magát, amiben a Continental autóipari szakértelme és a német technológia együtteseként jelenik meg a közlekedésbiztonság. Ennek jegyében ez alkalommal az abroncsok mellett a ContiTech is szerephez jutott, így első kézből kaphattunk betekintést a cég magyarországi történetéről, tevékenységéről és Vision programhoz történő kapcsolódásáról.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16