• Autó
Faktor

Garázscégből nagyvállalat - az Inter Cars sikersztori

A hazai alkatrész-nagykereskedői piac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát a lengyel Inter Cars magyar leányvállalata. Ugyanakkor Baán Csaba, az Inter Cars Hungária Kft. ügyvezetője nem csak a biztató üzleti eredmények miatt lelkes: több olyan innovatív szolgáltatás bevezetésére készülnek, amelyekkel reményeik szerint alapjaiban újíthatják meg a piacot, és segíthetik elő az autószerelő szakma megtisztulását.

Az utóbbi években szinte berobbant a hazai autójavítói piacra a Q-Service hálózat, amelyet nem titkoltan arra kondicionáltak, hogy az önállóan dolgozó független műhelyek és a márkaszerviz-láncolatok közötti piaci „résben” váljon előbb meghatározó, majd később piacvezető szereplővé. A szervizhálózat bővülése – amelyről nemrég az Autószektor is írt –, figyelemre méltó, ugyanakkor bizonyos szempontból nézve cseppet sem váratlan. A Q-Service hálózatot működtető Inter Cars Hungária Kft. lengyel anyagcégének története ugyanis maga a filmbeillő sikersztori.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

A lengyel Krzysztof Oleksowitz, Piotr Oleksowitz és Andrej Oliszewski 1990-ben egy varsói garázsban nyitott autóalkatrész-boltot. Az üzlet a kezdetektől jól ment, a tulajdonosok pedig ügyesen és következetesen fejlesztették a céget. Ha 27 évet ugrunk előre az időben, akkor már azt látjuk: a garázscégből egy olyan nagyvállalat lett, amely 16 országban nagykereskedője 120 világszerte ismert gyártó és beszállító mintegy 160 ezer termékének, forgalma pedig meghaladja az 1 milliárd eurót (312 milliárd forintot.)

EZT IS AJÁNLJUK:

    Saját utakon

    Az Inter Cars a vállalati fejlesztéseknek köszönhetően mára Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb alkatrész forgalmazójává nőtte ki magát – ebben pedig szerep van annak is, hogy a magyar piacon mind jobban teljesít az Inter Cars Hungária Kft. A céget 2013 óta vezető Baán Csaba felelevenítette, hogy a lengyel anyacég 2008-ban hozta létre a magyar leányvállalatot, amely az első pár éves működés után vett lendületet.

    Mára a társaság országos lefedettségűvé vált, és egy új raktárközpontnak hála a szállítási határidőt 24 óráról 2-3 órára szorították le a legtöbb esetben. Mindez a forgalomban is jól érzékelhető: mint megtudtuk, a társaság tavaly már közel 18 milliárd forint (58 millió euró) forgalmat bonyolított, amivel az alkatrész nagykereskedések piacán a középmezőny felső részében szilárdította meg pozíciót, ahonnan – miként Baán Csaba jelezte – reményeik szerint hamarosan előléphetnek piacvezető aspiránssá. Mindezt ráadásul úgy, hogy szokatlan módon nem igazodnak a hazai piacot leginkább meghatározó trendekhez.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Csak a szakmai kör

    Mint azt Baán Csaba elmondta, ma a piacon bevett gyakorlat, hogy nem csak a szakmai köröknek, hanem kiskereskedőként magányszemélyeknek is értékesítenek alkatrészt. Az Inter Cars-nak azonban ezzel ellentétes az üzleti filozófiája.

    „Mi nem árulunk az utcára. Csak a szakmára koncentrálunk, kizárólag szerelőknek, autósboltoknak értékesítünk teherjármű, személygépkocsi és motorkerékpár alkatrészeket” – nyomatékosította az ügyvezető.

    Az okokról szólva kifejtette: így szeretnének kizárólagos és kiemelt szerepet adni a szakmabelieknek. Másfelől – s ez az álláspont meglehetősen újszerűnek tűnik – az Inter Cars-nál úgy látják: a szerelés egy külön szakma, épp ezért szakemberekre kell bízni a javítást éppúgy, mint a megfelelő alkatrészek kiválasztását is. Baán Csaba itt említette meg: szerinte hasznos lenne, ha a balesetek után a jelenleginél alaposabban vizsgálnák a hatóságok a műszaki hibák lehetőségét, mert szerinte sok karambol közvetlen vagy közvetett oka a szakszerűtlen javításra, a hibás, rossz alkatrészek használatára vezethető vissza.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16