• Autó
Autószektor

Fókuszban maradni!

Húsz évvel ezelőtt jelent meg a Focus, amely a márka húzómodelljévé vált, világszerte 16 millió, Európában pedig 7 millió darab kelt el 1998 óta. Ezek a számok is jól mutatják, a Ford számára létkérdés, hogy generációról generációra át tudják örökíteni a Focus népszerűségét, piaci lendületét. Kipróbáltuk az ötajtós meg a friss kombi kivitelt is, és úgy tűnik, a Fordnál megint nem nyúltak mellé, a magánvevők és flottakezelők fókuszában maradhat a Focus.

Mivel a márka egyik tömegmodelljének sikere volt a tét, különösen merész döntésnek számít az, hogy az új Focus fejlesztése során a gyár a biztos kis lépések helyett inkább szintet akart ugrani. Szinte az alapoktól építették újjá a Focust, amelynek ötajtós verziója után a kombi is megérkezett a hazai kereskedésekbe. Ez utóbbi pedig a Ford számára különösen fontos, hiszen a kombi verzió adja a flottaeladások gerincét.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Az már első pillantásra látszik, hogy ügyesen ültették át a nagyobb modellre a Fiestáról már ismert új stílusjegyeket. Azzal együtt is, hogy ma már egy generáción belül sem ugyanúgy néz ki a Focus, hiszen az egyes felszereltségi szintek minden eddiginél markánsabban térnek el egymásától a külső jegyekben. Az ST-Line sorozatnál például a hagyományoknak megfelelően a sportosságot emelik ki apró formai trükkök sokaságával, míg a Business vagy a luxusszintet jelentő Vignale esetében inkább az elegáns külső volt a cél.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Nem csak a részleteiben eltérő formavilággal, hanem a méretezéssel is rendhagyó megoldást választott a Ford. A kocsi szélessége és magassága ugyanis leheletnyit csökkent, és csak hossza, meg ami fontosabb, a tengelytávja nőtt: ez utóbbi az ötajtósnál és a kombinál is 5 centiméterrel. Ez a gyakorlatban azt jelenti: a 183 centiméter magas sofőrre beállított első ülés mögé úgy ülhet be egy ugyanakkora ember, hogy a térde épp nem éri el a háttámlát. És bár a kocsi szélessége minimálisan csökkent, az ajtók belső kialakítása révén a térérzet egyáltalán nem romlott. A nagyobb hossz pedig a csomagtérben jelent komoly pluszt. A kombi esetében 118 literről nőtt a raktér méretet – alapesetben 608, ledöntött ülésekkel pedig 1653 literes. A Fordnál ennél is büszkébbek arra, hogy a csomagtér alapterületét sikerült jelentősen növelni. Az ötajtós verzió csomagtere 375 illetve 1354 literes.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A méreteket illetően fontos változás, hogy nem a Ford eredményesen faragott le a Focus tömegéből. Átlagosan 80 kilogrammal lett könnyebb elődjénél a típus. Ez pedig jótékonyan hat a menetteljesítményekre és menettulajdonságokra. Ennek köszönhetően már a motorkínálat leggyengébb verziói is megfelelő vehemenciával mozgathatják a Focust. A ráncfelvarráson átesett, már láncos vezérlésű 1.0 literes, 125 lóerős Ecoboost motor az alap, amely 10 másodperc alatt gyorsítja százra a Fovust. A következő szint az 1.5 literes turbó, amely 150 és 182 lóerős verzióban érhető el. Az erősebb változat sportossá teszi a Focust. Mindez agilis kormányzással, feszes futóművel társul, így kifejezetten élvezetes vezetést tesz lehetővé. Ami a dízeleket illeti: az 1.5 literes ecoblue 95 és 120, a 2.0 literes pedig 150 lóerős. A 120 és 150 lóerős dízelek – főként a nyolcsebességes automatával tökéletes – tökéletes utazóautóvá teszik a Focust.

    A Ford – a piaci trendeknek megfelelően – nagy energiát fektetett a kocsi „okosításába” is. Ennek megfelelően a kategóriájában kiemelkedően sok és sokat tudó vezetéstámogató rendszert tettek elérhetővé. Ami a mennyiségnél is fontosabb: ezek kifejezetten jól működnek. Míg korábban a sávtartó rendszerek hajnalán sokszor csak „kóvályogtak” az autók, a Focus nemcsak szépen visszakormányoz középre, hanem precízen ott is marad. Hasznos újítás, különösen a hazai utakon, hogy a rendszer a kopott felfestéseket is „látja”, sőt a legtöbbször a kanyar ívét is képes követni – és ez nem csak PR-szöveg, a tesztút során valóban a leghalványabb felfestéseket is látja az autó.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A továbbfejlesztett adaptív tempomat kanyarban sem veszti szem elől az Focus előtti kocsi, az automata váltós verziók pedig nem csak nullára fékezik szükség esetén az autót, hanem újra is indulnak. Kifejezetten jól működik az ütközésmegelőző rendszer is, amely már nem csak kocsikat, hanem gyalogosokat, motorosokat és kerékpárosokat is észlel. Mindez együtt pedig már-már önvezető-képességekkel ruházza el a Focust: ha a kezünket a kormányon hagyjuk – a rendszer érzékeli és jelez, ha nem fogjuk a volánt –, autópályán nagy biztonsággal, lassít, fékez, gyorsul, tartja az ívet. Az új technológiák kapcsán érdemes megemlíteni: a Focus az első európai Ford-modell, amelybe Head-up Display is kérhető.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az új, a németországi Saarlouis-ban készülő Focus négy- és ötajtós kivitelben listaáron egyaránt 5,55 millió forinttól indul, a 125 lóerős 1.0 Ecoboost motorral és hatsebességes váltóval szerelve. A kombi 5.905.000 forintba kerül. A lista másik végén a kétliteres, 150 lóerős dízellel, 8 sebességes automatával szerelt Vignale – tehát gyakorlatilag minden extrával ellátott – kombi áll, 9,7 milliós árral.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16