• Autó
Autószektor

Felturbózott motorokkal érkezik a megújult Suzuki Vitara

A magyarországi kompakt szabadidő-autók fölényes listavezetője 30. születésnapját a szokásos külső-belső változások mellett a motorkínálat turbósításával és a vezetéstámogató rendszerek bővítésével ünnepli. A negyedik generációs Vitara ezen felül egy 3+7 éves kiterjesztett garanciával teszi még vonzóbbá a piac eddig is legjobb ár/érték arányú modelljét.

A kategória úttörőjeként indult útjára 1988-ban a Vitara-sorozat, mely leginkább egyszerűségével és megbízhatóságával aratott sikert világszerte. A jelenlegi, 2015-ben bemutatott negyedik széria pedig csak tovább öregbítette az elődmodellek hírnevét, olyannyira, hogy egy brit autósportál idén végzett felmérése szerint (32 márka 159 modelljét 18 ezer autótulajdonos bevonásával vizsgálták) a megbízhatósági rangsor 4. helyét ítélték a japán márkának. A Nyugat-Európában is nagy számban értékesített Vitarának ebben nagy szerepe volt, mint ahogy vele közös platformra épült SX4 S-Crossnak is.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

A ráncfelvarrás apropóját azonban a WLTP normákhoz igazodás és a kategóriában elérhető vezetéstámogató rendszerek iránti igény hívta életre. Ennek tükrében változott némileg a front rész, új a lökhárító, függőleges, krómozott elemeket kapott a hűtőrács, és lejjebb csúszott a radar egység. Hátul azonban látványosabb módosításokat eszközöltek a ráncfelvarrás okán: ízlésesebb, letisztultabb formájú lett a lámpatest, a tolatólámpa a diffuzor közepére került, a vízszintes LED csíkokkal pedig messziről is jól felismerhető karaktert kapott az autó.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A beltér anyagai és hangulata is változott, a műszerfal felső borítása immár puhább, finomabb tapintású, az ajtókon és a középkonzolon pedig világos (ezüstös) elemek találhatók. Újdonság még, hogy a hasított bőr üléshuzatokat mélynyomásos geometriai mintákkal dobták fel, így a kényelmes ülések esztétikai funkciója is szintet lépett. Az új Vitara igazi nóvuma azonban a fedélzeti ellátmányban rejlik. Vezetéstámogató rendszerei között már GL+ szinttől széria a 140 km/h-ig működő DSBS, azaz vészfék-asszisztens rendszer, de megjelent az extralistán a hátsó keresztirányú forgalomra is ügyelő holttér-figyelő (BSM), a 65-165 km/h-ás sebességtartományban aktív sávelhagyásra figyelmeztető és a sávtartó automatika. Ezen felül táblafelismerővel, éberségfigyelővel és adaptív tempomattal is rendelkezik már az új Vitara, ez utóbbi megállási és újraindulási funkciót is magába foglal.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az infotainment központi kijelzője változatlan, a kormány mögötti 4,2 hüvelykes műszeregység színes LCD-je  azonban új (lejtmenet-vezérlés, biztonsági funkciók és táblafelismerés) animációkkal  operál ezentúl. A felsoroltakon túl szinte evidens, hogy hazánk legnépszerűbb kompakt crossoverének a motortere sem maradhatott érintetlenül, ezért kivezetésre kerül a kínálatból az 1,6 literes szívó motor, és a helyére 1,4 és 1,0 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorok lépnek.

    A Swiftből és az SX4 S-Crossból is ismert háromhengeres, egyliteres aggregát az aktuális emissziós normák miatt részecskeszűrőt kapott, 110 lóerejének és 170 Nm-es maximális nyomatékának meggyőző mivoltáról egyelőre még csak a család többi modelljében tapasztaltak alapján tudunk nyilatkozni. Jelenleg még nem elérhető a legkisebb turbós egység, ezért a tesztnapon az 1,4 literes 140 lóerős motorokkal szerelt Urban kiviteleket teszteltük. A K14C kódjelű blokk teljesítménye és karaktere a legideálisabb a Vitara várható felhasználási területeihez, hangja semleges, kellőképp nyomatékos, és a 6 fokozatú manuális váltóval szerelt verzió fokozatkiosztása könnyű vezethetőséget ígér. Természetesen szerepel a kínálatban automataváltó is, mint ahogy a fronthajtás mellett AllGrip 4WD-vel is rendelhető az esztergomi gyártású SUV.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A korábbi legkedvezőbb ajánlathoz képest az új modell vételára csupán 200 ezer forinttal növekszik, így a belépő modell már 4 090 000 forintos áron hazavihető, melyet a Suzuki Hűségprogram és a kereskedők egyedi ajánlatai még tovább csökkenthetnek. A 200 ezer forintos árkülönbözet okáról megtudtuk, hogy ez valójában az 1.0 és 1.4 literes Boosterjet motorokkal szerelt modellekre vonatkozó kiterjesztett garanciaprogram többletköltsége, amivel a kis turbós motorok rövidebb élettartama miatt aggódó vásárlók elpártolását kívánja megakadályozni a gyár. A Suzuki Boosterjet PRO 3+7 év vagy 200.000 km garancia a gyári fixen beépített mechanikus és elektronikus szerkezeti elemekre, fődarabokra vonatkozik, mint a motor, a turbófeltöltő és a váltó. Az egyedülálló ajánlat nemcsak az ügyfelek bizalmát építi, vélhetően a modell piacvezető pozícióját is megtartja.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A gyáriak ígérete szerint az Urban kivitel mellett nemsokára megjelenik a kínálatban az ún. Rugged verzió is, melynek külső, esztétikai és funkcionális kiegészítőivel a terepes használatot preferáló közönséget célozza meg a márka.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16