• Tech
Faktor

Idegesítik a hirdetések? Így kezelje őket Facebookon

Persze teljesen nem lehet kikapcsolni a hírfolyamunkban felbukkanó hirdetéseket, de vannak olyan beállítások, amelyeknek köszönhetően sok bosszantó dolgot kiküszöbölhetünk.

A hirdetésekkel sokszor meggyűlik a bajunk.

A hirdetésekkel sokszor meggyűlik a bajunk.

Minél több időt töltünk a Facebook szolgáltatásaival, annál több, a hirdetők számára értékes adatot szolgáltatunk magunkról – ebből van a cégnek pénze. Bár legtöbben nem szeretjük, hogy szponzorált posztok bukkannak fel a hírfolyamban, jó beállításokkal szinte csak olyan dolgokról értesülhetünk, amik valóban érdekelnek minket.

A rólunk gyűjtött, hirdetői szempontból releváns információk egy részét mi is megnézhetjük. Ezeket a hirdetési beállítások közt találjuk ide kattintva. A Facebook nemcsak az általunk kedvelt oldalakat veszi figyelembe, de különféle hirdetéstípusokba oszt minket adataink alapján. Ha ezekre vagyunk kíváncsiak, az “Adataid”, majd a “Kategóriád” fület kell lenyitnunk.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Itt láthatjuk, hogy milyen okostelefont használunk, mi az általunk használt elsődleges operációs rendszer és böngésző, de utazási szokásainkhoz, párkapcsolati állapotunkhoz kötődő kategóriákat is találunk.

    Ha valamelyik mégsem jellemző ránk, azt egy gombnyomással eltávolíthatjuk. Azzal azonban nem érünk el semmit, ha mindet kihúzzuk, mert akkor teljesen véletlenszerű, számunkra még lényegtelenebb dolgokat fogunk látni.

    Ezen felül közvetlenül a hírfolyamból is adhatunk visszajelzést egy hirdetésre. A szponzorált poszt jobb felső sarkában lévő nyilat lenyitva ugyanis nem csak elrejteni lehet a bejegyzést, de azt is jelezhetjük, hogy kevesebb hasonló bejegyzést akarunk látni. Ha viszont kimondottan hasznosnak találtuk, akkor az “Ez a poszt hasznos” opcióval jelezhetjük.

    Egyébként nemcsak az általunk kedvelt oldalakat veszi figyelembe a rendszer, de azt is, hogy milyen honlapokat kerestünk fel korábban, vagy milyen alkalmazásokat használtunk. Ha a Google-ben egy bizonyos márkájú cipőre kerestünk, nagy rá az esély, hogy a márka egy hirdetése a Facebookon is felbukkan majd – írja a 24.hu.

    Kommentek:

    Top 16