• Tech
Faktor

Családi fotóinkat akarja felhasználni a Facebook: azt is felismeri majd, kivel milyen viszonyban vagyunk

Ezek alapján akarják a hirdetéseket még személyre szabottabbá tenni.

A Facebook folyamatosan új megoldásokat keres, hogy személyre szabott reklámokat jelenítsen meg. Egy új szabadalom már a családtagokról feltöltött fotókat is felhasználná ehhez - írja a HVG.

Illusztráció.

Illusztráció.

A Facebook fő bevételi forrása a reklámok, ezért is kérdeznek néha furcsa dolgokat a felhasználókról, és ezért tettek hirdetéseket oda, ahol korábban egyáltalán nem voltak. Itt azonban nem álltak le: egy most napvilágra került szabadalom alapján a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetnének a felhasználók kiismerésére, ehhez pedig a családi albumnak is igen sok köze van.

A rendszer ugyanis a fotók elemzése alapján képes lenne megmondani, hogy az azokon szereplő egyénnel milyen kapcsolatban állunk, így azt is felismerné, hogy az illető a férjünk, a testvérünk, vagy valami más rokoni szál fűz minket hozzá. Ezáltal olyan hirdetéseket tudna megjeleníteni, amelyek garantáltan relevánsak lennének. A rendszer emellett azt is kikövetkeztetné, hány évesek a képen láthatók, hol élnek, milyen neműek, milyen eszközöket (például mobilt) használnak, és milyen témák érdeklik őket. Minden olyan információt tehát, amely kulcsfontosságú egy hirdetőnek, például a karácsonyi időszakban.

A szabadalom csak a felhasználók által feltöltött képeket elemezné, a Messengeren megosztott/átküldött fotókat, illetve videókat elviekben nem.

Mivel még szabadalmi tervről van szó, közel sem biztos, hogy megvalósul, de a Facebook hirdetési szokásait ismerve ennek inkább ellenkezője mutatkozik.

Kommentek:

Top 0