• Élet
Faktor

Ezek voltak 2015 legborzasztóbb internetes kihívásai

Undorító, félelmetes, sőt esetleg életveszélyes játék? Ezek sem számítanak, ha a közösségi média felfigyel egy furcsa kihívásra. Összeszedtük időrendben, hogy idén milyen őrült feladatokat hajtottak végre ezrek a közösségi médiában.  

Fotó: Youtube

Fotó: Youtube

Dús ajkak helyett sírás és fájdalom: a Kylie Jenner-kihívás

2015 áprilisában rengeteg lány igyekezett szokatlan módon telt szájat varázsolni magának, méghozzá a népszerű celeb-tinédzser, Kylie Jenner hatására. Az ajakdúsítási folyamatról, illetve annak hatásáról készített felhasználói képek pedig elárasztották a közösségi médiát.

Kylie Kris Jenner és Bruce Jenner (aki 2015 júniusában jelentette be, hogy nemet vált és azóta Caitlyn Jennerként él) lánya, és kifejezetten telt, párnás ajkakkal rendelkezik. Az persze kérdés, hogy a lány kés alá feküdt-e az eredményért, mindenesetre rengeteg vállalkozó kedvű tini hitt abban, hogy természetesen is elérhető ez a hatás.

A kihíváshoz egy szűk szájú tárgyat, jellemzően egy röviditalos poharat használtak. A szájukhoz illesztették, kiszívták belőle a levegőt, majd várták, hogy a keletkező vákuum felpumpálja az ajkaikat. Az eredmény azonban sokszor nem az volt, amire számítottak: a közösségi médiában túlnyomó többségben voltak azok a beszámolók, ahol az érintettek csúnya, olykor kifejezetten komoly sérüléseket szereztek. Fájdalmas, ronda duzzanatok, véraláfutások a száj körül, felszakadt ajkak- jellemzően ezek voltak a Kylie Jenner-kihívás eredményei. Emiatt pedig számos orvos is felszólalt a veszélyes gyakorlat ellen.  

A kihívás eredetét a Know Your Meme oldal egy Youtube-videóhoz köti. 2015. január 8-án Jenna Marbles töltött fel ugyanis egy olyan paródia-videót a videómegosztóra, amely a „Kylie Jenner Ajak Útmutató” címet viselte. Ebben a lány viccesen azt állította, hogy többek között egy röviditalos pohár segítségével csinál magának nagy ajkakat. 2015 áprilisára a videót majdnem 4,5 millióan látták.

A #kyliejennerchallenge hashtaget pedig valószínűleg egy tininek köszönhetjük, aki áprilisban büszkén jelentette be Twitteren, hogy akkor is megcsinálja a kihívást, ha a végtelenségig kell egy üvegben tartania a száját.

Idézzünk „démont”: a Charlie-Charlie kihívás

2015 májusában a Charlie-Charlie kihívás borzongatta meg vagy épp idegesítette fel az internet-felhasználókat. Az eredetileg iskolaudvarokon népszerű játék ugyanis a világhálóra költözött, és több ezren töltöttek fel videót arról, hogy miként válaszolgat a kérdéseikre egy "szellem".  A ceruzás kihívással ugyanis állítólag egy Charlie nevű mexikói démont idéztek meg.

A felvételeken látott játék elég egyszerű: fel kell rajzolni a lapra egy 2×2-es rácsot, a cellákba az „Igen” és a „Nem” szavakat írni, majd kereszt alakban két ceruzát elhelyezni rajta, úgyhogy az egyik íróeszköz a másikon egyensúlyozzon. Ezután a következő kérdést kell felhangon feltenni: „Charlie, Charlie itt vagy? vagy „Charlie, Charlie játszol velem?”. Ezután a ceruza megmozdul- ezt általában ijedt sikoltozások és meglepett kiáltások kísérik- majd tovább lehet kérdezgetni a „szellemtől”,  aki a ceruza „mozgatásával” válaszol. Ha a játékos be szeretné fejezni a kihívást, akkor ezt kell mondania: „Charlie, Charlie, abbahagyhatjuk?”

A kihívás eredetét nagyon nehéz meghatározni, de a Know Your Meme szerint a világszintű érdeklődés egy 2014 júniusi videó miatt indulhatott el, amelyben két férfi hat ceruzát tartott téglalap alakban, és azt szerették volna, hogy a „démon” hatszögű formába rendezze át őket.

2015 januárjában a Pencils ceruzabolt a blogján számolt be a játékról, ahol elmagyarázták a kihívás szabályait és leírták a hozzáillő, mostanra híressé vált „Charlie, Charlie” rigmust . A kihívás végül 2015 májusában lett az elsöprően népszerű, amikor „Charlie-Charlie” videók kezdtek el keringeni  a Vine-on, majd később a Youtube-on és a Twitteren is egyre többen osztották meg a saját élményeiket az érdekes "szellemidézési" módszerről.

Természetesen azonban nem démoni erő mozgatja a ceruzát. Mivel a ceruza szabadon mozoghat a másik tetején, a játékosok lélegzetétől kezdve a gravitációig bármi hatással lehet rá.

Akinek vékonyabb a dereka, az nyer: a köldök kihívás

Vajon meg tudják-e úgy érinteni a köldöküket, hogy a karjukkal átnyúlnak a hátuk mögött? Júniusban már ez a kérdés tartotta lázban az internetezőket. A trend a köldök kihívás nevet kapta a közösségi médiában, és a célja az volt, hogy a felhasználók megmutassák, hogy milyen vékony derekuk van.

A kihívás a BBC szerint Kínából indult el, ahol több ezer internetező töltött fel magáról olyan képet, ahol teljesítette a furcsa feladatot. A kihívásnak hamarosan szerte a világon számtalan követője lett, és a közösségi médiumokat elárasztották a köldökérintős képek. Ám egyúttal megjelentek azok az aggodalmak is, amelyek szerint a kihívás amellett, hogy értelmetlen, egészségtelen testképet is közvetít,. Sokan adtak hangot azon félelmüknek, hogy a kihívás evési zavarokhoz vezet majd, mivel rengeteg fiatal érzi majd tökéletlennek és kövérnek magát, ha nem sikerül teljesítenie azt.

Amiből csúfolódó kampány lett: a "Ne ítélj el" kihívás

Júliusban a közösségi médiát a „Ne ítélj el!” kihívás foglalta le, ami alapvetően nemes céllal indult, ám aztán az internetezőknek köszönhetően visszafelé sült el. A játék eredetileg arra akarta felhívni a figyelmet, hogy senkit sem szabad a testi adottságai miatt kigúnyolni, a közösségi média kampány azonban végül csak rosszabbá tette a helyzetet, és sokan érezték úgy, hogy rajtuk csúfolódik a világ.

Az eltorzított kihívás lényege az volt, hogy a résztvevők olyan csúnyára sminkelték magukat amilyenre csak tudták, majd közelről felvették magukat, utána viszont már olyan képet mutattak magukról, ahol már a lehető legjobb formájuk adták.

A kihívás eredetileg egy hashtag-kampányként indult, bár az, hogy ki volt az ötletgazda, homály fedi. A Know Your Meme azonban lehetséges forrásként jelölte meg  egy brit szépségblogger, Em Ford különleges sminkvideóját, amely a „Gusztustalanul nézel ki” címet viselte, és az aknétól szenvedő nő internetes meghurcolását mutatta be.

Akár sokba is kerülhet: az “extrém telefon csippentés”kihívás

Októberben azok a videók voltak a főszerepben, ahol az emberek a telefonjukat a hüvelyk- és mutatóujjuk közé fogták és valamilyen veszélyes helyre lógatták – például WC, medence vagy liftakna fölé-, majd igyekeztek nem leejteni azt. Persze néhány készülék nem élte túl az őrületet. Ez volt az“extreme phone pinching”, azaz a “extrém telefon csippentés”.

A Mirror szerint a különös kihívást egy Twenty One Pilots nevű indie együttes indította el. A zenekar több videót posztolt arról, ahogy extrém helyeken tartják csippentve a telefonjuk. A köztudatba azonban igazán október elején került be az új trend, amikor több nagyobb brit lap jelentetett meg róla cikket. Mi később itt írtunk róla.

Életveszélyes vízilufizás: az óvszeres kihívás

2015 novemberében az emberek vízzel töltött kondomokat dobtak a barátaik fejére, hogy aztán jót nevessenek azon, ahogy a furcsa vízilufi ráfeszül a vakmerő jelentkezők arcára. Az őrület hiába volt életveszélyes, mégis hatalmas népszerűségnek örvendett. A kihívásról részletesebben itt írtunk.

Top 0