• Autó
Autószektor

Európa legnagyobb kereskedői

Hol vannak Európa legnagyobb független autókereskedői? Mennyire nagyok és kik ők? Ezekre a kérdésekre keresett választ az ICDP legújabb kutatása. A következőekben összefoglaljuk az eredményeket.

Minden bizonnyal sokakat meg fog lepni, de az európai kontinensen egy amerikai kereskedői hálózat adja el a legtöbb autót: az USA-ban alapított Penske Automotive 23 márkát forgalmaz 191 értékesítési ponton, ami 2016-ban 183.916 darab eladott autót eredményezett. Ezzel a darabszámmal közel sem lennének elsők, de a lista a forgalom alapján kerül rendezésre, amiben elég erősek: 6,73 milliárd eurós forgalmuk több mint 1 milliárddal több, mint a második helyezett eredménye.

Penske Automotive Forrás: Autószektor

Penske Automotive Forrás: Autószektor

A lista következő három helyét brit hálózatok foglalják el, ugyanakkor a brit kereskedők helyzete egyértelműen romlik. Jelentősen csökkent a toplistán szereplő brit kereskedők száma, ráadásul úgy, hogy valójában a nagy kereskedők egytől-egyig növekedtek.

EZT IS AJÁNLJUK:

    A visszaesést az euró-font árfolyam adja, ugyanis ha az eredményeket átszámoljuk euróba, a nyereség máris eltűnik. Ennek ellenére a top 50 egyharmadát Egyesült Királyság-béli hálózatok foglalják el, ráadásul az első 10 hely felét is ők szerezték meg.

    A németek részesedése ezzel szemben nőtt, de kereskedőik még mindig le vannak maradva az élmezőnyhöz képest, a legnagyobb német hálózat is csak a 15. helyet tudta megszerezni 112.000 eladott autóval.

    Emil Frey - Toyota kereskedés Forrás: Autószektor

    Emil Frey - Toyota kereskedés Forrás: Autószektor

    A top 10-ben két svájci hálózat is szerepel, a Magyarországon is aktív Emil Frey az 5. helyet szerezte meg 255.000 eladott autóval, 4,68 milliárdos forgalommal. Az Emil Frey bővülése biztosítottnak látszik, ugyanis a PGA csoporttól 193 kereskedést vett át egy óriási felvásárlás keretein belül.

    A felvásárlások piaca az Emil Frey/PGA üzleten kívül is igen aktív, a nagyok vásárolják fel a gyengébbeket, különösen nagy az érdeklődés a gyengélkedő brit hálózatok iránt.

    A lista tanulságai alátámasztják az ICDP évek óta hangoztatott véleményét: a kisebb, például családi kereskedések el fognak tűnni és helyükbe a legnagyobb hálózatok értékesítési pontjai fognak kerülni. Erre utal, hogy bár az összes kereskedés száma csökkent, a nagy hálózatok szinte kivétel nélkül bővültek.

    Kia kereskedés Forrás: Autószektor

    Kia kereskedés Forrás: Autószektor

    A brit, francia és német hálózatok jelentősen bővülnek már 10 éve, a legnagyobb bővülést a britek érték el: 2008-ban az európai top 50-ben szereplő kereskedők összesen 1.600 értékesítési pontot üzemeltettek, 2017 elején ez a szám viszont már 2.300 volt. Viszont mára a trend megfordult, a legtöbb márka inkább bezárja kereskedéseit, mint hogy újakat nyitna. Kivétel ez alól a KIA, akik 28%-os növekedést produkáltak.

    Olaszországban nincsenek könnyű helyzetben a kereskedők, a forgalom csökkenése a kereskedések számát is magával rántotta, ugyanakkor ez részben amiatt is történt, hogy a nagy kereskedői hálózatok a fejlesztést nem újabb kereskedések nyitásában látták, hanem új márkákat kezdtek el forgalmazni a már meglévő pontokon.

    Renault kereskedés Forrás: Autószektor

    Renault kereskedés Forrás: Autószektor

    A francia adatok igen érdekesek: összességében 17%-os növekedést értek el 2008 óta, ugyanakkor, ha a képletből kivesszük a Renault-t, a növekedésből máris 4%-os csökkenés lett. Tehát a francia bővülés szinte teljes mértékben a Renault csoport fejlődésének köszönhető, akik a vizsgált időszakban 460%-ot növekedtek a kereskedések számát tekintve.

    Az ICDP hamarosan elkészíti globális kereskedői toplistáját, amiben várhatóan igen érdekes adatokat találunk majd, amiket természetesen megosztunk az olvasókkal is.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16