• Autó
Faktor

Europ Assistance: gombnyomásra jön a segítség

A magyarországi assistance-piacon is a digitalizációé a jövő, hamarosan már telefonos applikáción, e-mailben vagy akár chat-ben is kérhetnek segítséget a bajba került autósok. Ezt prognosztizálja a nemzetközi trendek alapján Kalmár László, a hazai piacon majd húsz éve jelenlevő, ma már régiós központként működő Europ Assistance Magyarország Kft. ügyvezetője, aki ha kell, hadihajót is mozgósít a bajba jutott ügyfélért.

Hosszú évtizedeken át egyedül uralták a piacot a Magyar Autóklub sárga angyalai, a kilencvenes évek végétől azonban sorra jelentek meg Magyarországon a gépjármű-assistance szolgáltatást nyújtó cégek. Az elsők között érkezett a magyar piacra az Europ Assistance.

1999-ben kezdte el működését az akkor még csak néhány fős cég

– elevenítette fel a kezdeteket Kalmár László, a magyarországi és egyben a közép-kelet-európai régióiért, Lengyelországért, Szerbiáért, Romániáért, Csehországért, Szlovákiáért, Szlovéniáért, Horvátországért, Bulgáriáért, Boszniáért, Montenegróért, Macedóniáért és még Oroszországért is felelős Europ Assistance Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Mint mondta, a cég folyamatos építkezés nyomán vált mára vezető szereplővé: míg az ezredforduló után a forgalom még „csak” évi 200 millió forint volt, addig tavaly már 2,5 milliárd. A folyamatos bővüléshez az anyacég ad biztos hátországot: a világszerte összesen 7 ezer embert foglalkoztató Europ Assistance csoport tavaly 1,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított, 300 millió ügyféllel rendelkezik és 2016-ban, 130 országban 11,7 millió esetben nyújtott valamilyen segítséget.

    Segítség telefonhívásra

    Az úgynevezett operatív jellegű segítségnyújtás ma már korántsem csak az autózásra értendő. A meghatározó assistance cégek ugyanis folyamatosan kiterjesztik szolgáltatásaikat. Így például az Europe Assistance Magyarország Kft. ma már öt szegmensben van jelen. A gépjármű assistance mellett, az utazás-, az otthon- és család-, valamint az egészség vonalon is kínál professzionális segítségnyújtást.

    Emellett megjelent a Magyarországon még viszonylag újdonságnak számító, úgynevezett concierge szolgáltatás, amelynek keretében afféle magántitkári, mindenes ügyintézői szolgáltatást kínálnak a partnereknek. Noha egyre több területen erősíti meg pozícióit az Europe Assistance Magyarország, Kalmár László szerint továbbra is a gépjármű-assistance számít a legerősebb ágazatuknak. Bár közvetlenül az autósoknak is kínálnak szolgáltatásokat, ügyfélkörük 99 százaléka üzleti partner, például flottakezelő, biztosító, lízingcég, de az utóbbi időben már közműcégekkel is együttműködnek.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Szezonális nehézségek

    Az assistance-szolgáltatások biztosításának egyik alapfeltétele az, hogy megfelelő számú szolgáltatópartner álljon a cég rendelkezésére, így lehet csak segélykérés esetén gyorsan a helyszínre küldeni a megfelelő szakembert. Bár a szakemberhiány országosan mind nagyobb gondot okoz, Kalmár László úgy látja, hogy inkább csak szezonális nehézségekről kell beszélni. Ma már ugyanis a tréleresektől kezdve a csereautót biztosító cégekig minden szereplő számára világossá vált, hogy megrendeléseik mind nagyobb része köthető az assistance-szolgáltatásokhoz. Az ügyvezető szerint ma a legnagyobb gondot a szakmában az ügyfélszolgálat optimalizálása jelenti, mert sokszor az „operáció a szűk keresztmetszet”, ugyanakkor nem könnyű a telefonos ügyfélszolgálatot az igényekhez igazítani, hiszen vannak olyan napok, amikor kevés a bejelentés, de egy zord, fagyos reggelen, a lemerült akkumulátorok, nem induló autók miatt égnek a vonalak.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16