• Belföld
CsR

Ettől függ hogyan teljesít az iskolában a gyerek

A negyedik és nyolcadik osztályos magyar diákok 12 százaléka kiváló szinten teljesít matematikából és természettudományos tárgyakból, ugyanakkor magas azok aránya is, akik az alacsony szintet sem érték el egy nemzetközi felmérés szerint.

A TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) 2015-ös felméréséből kiderül, hogy a magyar iskolások teljesítményét nagyon meghatározza az, hogy milyen a családi háttér.

A jó háttérrel rendelkező tanulók hatalmas előnyben vannak azokkal szemben, akik hátrányosabb helyzetűek.

A legutóbbi, 2011-es méréshez viszonyítva az egyes tanulói csoportok fejlődhettek, a hátrányosabb helyzetű tanulócsoportok felzárkózó teljesítményjavulásáról azonban nem lehet beszélni. A TIMSS-felmérés pozitívabb képet fest a magyar diákok képességei­ről, mint a  PISA (Programme for International Student Assessment)-teszt. A jelentős különbségek hátterében az állhat, hogy míg a PISA azt vizsgálja, a tanulók mennyire tudják a gyakorlatban használni az iskolában megszerzett tudást, addig a TIMSS a lexikális tudást kéri számon.    

Kommentek:

Top 0