• Tudomány
Faktor

Ne nézzen ételreklámokat, ha hízásra hajlamos

A szakértők kutatási eredményei szerint az elhízásra hajlamosító génnel rendelkező gyerekek jutalmazásért felelős agyi területe erőteljesebben reagál a gyorséttermi ételeket népszerűsítő televíziós reklámokra.

Elkészült az első olyan kutatás, amely azt vizsgálta, hogy hogyan befolyásolja az agy ételreklámokra és egyéb, az evésre vonatkozó célzásra adott reakcióját az elhízásra hajlamosító gén, vagyis az FTO. Az amerikai Darthmouth College kutatói szerint a vizsgálatuk segíthet megérteni azt, hogy miért hajlamosabbak egyes gyerekek túl sok egészségtelen étel fogyasztására, mint mások.

Fotó: AFP/ Paul J. Richards

Fotó: AFP/ Paul J. Richards

A kutatást 72 gyermek segítségével végezték el, mágneses-rezonancia szkennerrel vizsgálták őket, miközben a 9-12 évesek televíziós műsort néztek. A műsorokat több, összesen tizenkét perces reklámszünettel szakították meg, amiknek a felében gyorséttermi ételeket népszerűsítettek, a másik fele nem ételeket reklámozott.

EZT IS AJÁNLJUK:
    A gyerekek által a televízióban látott reklámok egyharmada ételt népszerűsít és mindegyikük evésre szólít fel

    – mondta Diane Gilbert-Diamond, a Darthmouth College epidemiológusa.

    A kutatók korábbi tanulmányaikban már rámutattak arra, hogy a genetikai okokból túlsúlyos gyerekek, sokkal több ételt fogyasztanak az ételreklámok megtekintése után, még akkor is, ha nem éhesek.

    Az agyi vizsgálatokból arra lehet következtetni, hogy ezek a gyerekek sokkal fogékonyabbak ezekre a felhívásokra és az ételreklámok limitálása hatékony módszer lehet a gyermekelhízás elleni küzdelemben

    – tette hozzá a szakértő.

    Kommentek:

    Top 16