• Belföld
Faktor

Fontos tudni mit eszünk meg - Ön is állandóan a címkét bújja?

Szinte mindenkit érdekel, hogy mit tartalmaz a nap mint nap fogyasztott étel, sokan meg is nézik a címkéket. A legtöbb embert a vásárlás során az adott termék tartósítószer-, cukor-, színezék- és szénhidráttartalma befolyásolja egy friss, országos kutatás szerint. A tápanyagbevitellel kapcsolatos tudás ugyanakkor hiányos, sokan nem tudják megfelelően értelmezni az élelmiszerek csomagolásán található tápérték-információkat.

Képünk csak illusztráció.

Képünk csak illusztráció.

Öt magyar vásárlóból négy olvassa el az élelmiszerek címkéjét, az ott található információk – összetétel- és tápanyag-adatok – pedig háromnegyedüket befolyásolják abban, hogy melyik terméket vegyék le a polcról. A legtöbben az üdítőitaloknál nézik meg, hogy mi áll a címkén – egyebek közt ez derül ki abból a reprezentatív, országos kutatásból, amely a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült.

EZT IS AJÁNLJUK:

    A felmérés alapján háromféle vásárlói magatartás figyelhető meg az egészségtudatosság mértéke szerint:

    • a kevéssé egészségtudatosakat érdeklik ugyan az élelmiszerek összetevői, de jellemzően nem figyelnek oda rá, és nem is befolyásolja őket a vásárlásban, táplálkozásban;
    • az átlagosan egészségtudatosak odafigyelnek a termékösszetevőkre, és befolyásolja is őket a vásárláskor, de a tápanyagbevitelüket nem figyelik;
    • a nagyon egészségtudatosak minden szinten odafigyelnek a termékösszetevőkre, a napi tápanyag- és cukorbevitelüket is követik.

    A kutatók megállapították, hogy a nők, a nyugdíjasok és a kisgyermekes édesanyák az átlagosnál egészségtudatosabbak, szemben például az alacsony iskolai végzettségűekkel.

    A vásárlókat leginkább azért érdeklik a címkén olvasható termékösszetétel-információk, mert fontosnak tartják tudni, mit fogyasztanak. A vásárlás során a legtöbb embert a tartósítószer-, a cukor-, a színezék-, és a szénhidráttartalom befolyásolja, a válaszadók negyede ha teheti, cukormentes terméket választ.

    A tápanyag-bevitellel kapcsolatos tudás ugyanakkor hiányos, hiszen a válaszadók negyede tudja csak, hogy mit jelent a címkéken olvasható referencia-beviteli érték kifejezés, harmaduk van tisztában azzal, hogy az energiatartalmat jelölő kJ és kcal között mi a különbség, és csupán kétötödük tudja értelmezni a tápérték-tartalomra vonatkozó táblázat információit.

    Az eNet a Coca-Cola Magyarország megbízásából 2017 májusában 18 év feletti rendszeresen internetezők körében végzett online kutatást azért, hogy felmérje a referencia beviteli értékkel kapcsolatos információk ismertségét és használatát.  A kutatás reprezentatív a 18 évnél idősebb rendszeresen internetezőkre nem, kor és régió alapján.

    Kommentek:

    Top 16