• Autó
Autószektor

Élőben bealáz: BMW 3-as premier Párizsban

Kategóriát teremtett és teremt a mai napig. Az első pillantásra megnyer, szinte megvesz kilóra. Beültünk az új 3-asba, a Z4-be és meglestük a 8-as szériát is.

Párizsi Autószalon - 1. rész. A világ legnépszerűbb autószalonját, a Mondial de l’Auto-t minden páros évben rendezik meg. A párizsi esemény ikertestvére a páratlan években, Frankfurtban tartott autós bemutató. A világváros 2016-ban 1,1 millió vendéget, köztük több mint tízezer sajtóst vonzott ilyen apropóból. A márkák fokozott jelenléte így indokolt, de meglepetésre továbbra is akadnak olyan gyártók, akik nem képviseltették magukat.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Vágjunk is bele! Kezdjük mindjárt a bajor márkával. A BMW főbb újdonságai között szerepelt a 3-as limuzin, amely a 7. generációjánál jár (G20). Az elmúlt 43 évben több mint 15 millió talált gazdára belőle, így húzómodell szerepében tetszeleg házon belül, illetve ezzel párhuzamosan a kompakt szegmens mércéje is egyben mind stílusban, mind technikában.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Az ízlésficam nem volt olyan mértékű, mint az új Z4 esetében. Már ha egyáltalán beszélhetünk ilyenről. Mert azt leszámítva, hogy egy kicsit ellexusosodott az oldalprofil, egy arányos, jól eltalált formáról beszélhetünk továbbra is. Az első és hátsó lámpák a jövő BMW-it idézik, és ezt figyelembe véve érthetőbbek a részletek. Valahogy úgy sikerül feljebb lépni a kategóriában, hogy az 5-ös sorozat „bunkó” kisugárzása sportosabba, vagányabba és stílusosabba csapott át. Nagyon tetszetős!

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A hossz 85, a szélesség 16, míg a magasság 1 mm-rel gyarapodott. A belsőben a Z4-hez hasonló műszercsoport található, kézreeső kezelőszervekkel és jó tartású ülésekkel. Szépen látszik a tagolt műszerfal-tető és az íves motorház a vezetőülésből. Még néhány számot említve, 55 kg-os volt a fogyókúra az 50%-kal merevebb vázszerkezet ellenére, a mesteri, 50-50%-os tengelyenkénti tömegeloszlás természetes.

    Digitális kulcs, beparkolási funkció (akár 50 méterig is), lézerlámpák, illetve Intelligens Személyi Asszisztens is elérhető az új szériához. Utóbbival beszélgethetünk, elnevezhetjük, megmondhatjuk neki, hol keressen nekünk benzinkutat vagy, hogy milyen zenét hallgatnánk. „Hey, BMW!”, és máris rákérdezhetünk még az olajszintre is, választ kapunk.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az intelligens összkerékhajtás később mutatkozik majd be a 320 xd változattal. Addig 20i (184 LE), 30i (258 LE), valamint 18d (150 LE) és 30d (265 LE) erőforrások közül válogathatunk jövő márciustól idehaza. Az erősebb kivitelek elektronikus vezérlésű, 0-100%-os nyomatékelosztású differenciálművet kapnak. De terítéken szerepelnek az M fékek, az M sportfutómű és az M adaptív futómű is.

    A vezetéstechnikai rendszerek soraiban pedig megtalálhatók a legújabb fejlesztések, hogy a különböző irányú ütközések és a veszélyes helyzetek elkerülhetők legyenek. A Head-Up Display grafikája szebb, tartalma gazdagabb. Vagyis a 3-as sorozat készen áll rá, hogy ezzel a nagyon szuper designnal, ezzel az ízig-vérig csábos tekintettel folytassa hódító körútját, a kategória etalonjaként.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A furcsa hűtőmaszkot viselő Z4-esben mit sem változott a sportos üléspozíció a sportülésekkel, a kijelző viszont vezetőközpontú lett, éppen, mint a hármas széria esetében. A far valahogy jobban el lett találva. Az M340i csúcsmodell 340 lóerőt mozgósít a hátsó kerekekre!

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A másik nagy újdonság a BMW 840d kiállított modell volt, amely a leköszönő 6-os szériához képest kecsesebb kiállással, ugyanakkor ebben az esetben ugyanazzal a 320 lóerős dízelmotorral tündökölt a nagyközönség előtt. Megpillantottuk továbbá az M5 Competitiont és az M2 Competitiont, amelyek a központi hibridek mellett szerény helyet kaptak.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Hiába, a franciáknál nagyon fogy/fogyni fog a hibrid/elektromos autó az értékesítők várt számadatai alapján. Addig is a Concorde tér „hatsávos” körforgalmában kaparó torokkal szemléljük a sávtalanságot és keressük az Eiffel-torony csúcsát a fojtó nitrogén-oxid-rengetegben.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16