• Tech
Faktor

Több millió Facebook felhasználót érint a botrány, meglepő dolgot tett a vezetőség

Egyedi módját választották a bocsánatkérésnek.

Mark Zuckerberg több amerikai és brit lapban is egész oldalas hirdetéseket jelentetett meg, hogy bocsánatot kérjen, amiért közel 50 millió felhasználó adataival éltek vissza. Szerinte egy 2014-ben kifejlesztett kvízjátékkal szivárogtak ki az adatok. A hirdetésben elismerte, hogy a Facebook többet is tehetett volna azért, hogy a Cambridge Analytica nevű tanácsadó cég ne tudjon visszaélni az adatokkal. Zuckerberg nagyon sajnálja, hogy ezzel megtört a bizalom.

Fotó: Europress - AFP/Jim Watson

Fotó: Europress - AFP/Jim Watson

A bocsánatkérő hirdetések a New York Timesban, a Washington Postban, a Wall Street Journalban, a Sunday Telegraphban, a Sunday Timesban, a Mail on Sundayben, az Observerben, a Sunday Mirrorban és a Sunday Expressben is megjelentek.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Zuckerberg sajnálja, hogy akkor nem tettek többet az adatlopás megakadályozásáért, egyben azt ígérte, lépéseket tesznek azért, hogy ez ne ismétlődhessen meg újra. Zuckerberg azt írta: ma már minden egyes alkalmazást megvizsgálnak, ami nagy mennyiségű adathoz fér hozzá. Arra gyanakszanak, hogy találnak még hasonlókat. Az ígérte, hogy amint találnak egy hasonlót, letiltják, és minden egyes érintettet értesítenek.

    A gyanú szerint a  Cambridge Analytica a felhasználók beleegyezése nélkül, mintegy 50 millió Facebook-profil adatainak elemzésével próbált többet megtudni az amerikai választók politikai nézeteiről - írja a BBC.

    Kommentek:

    Top 16