• Pénz
Maksa Mónika

Mindenki csipszet, sört és tévét vesz az Eb alatt

Felénél tart a foci Eb, de már kijelenthető, hogy a hipermarketek, a diszkontok és a kisebb élelmiszerboltok nyertek az idei kontinenstornával. A vasárnapi magyar-belga meccs előtt a korábbiaknál is többen vettek a kánikulában jobban fogyó italokat, egyes élelmiszereket, illetve szurkolói kellékeket.

A Magyar Idők szerint érezhetően élénk volt a forgalom egész hétvégén az áruházláncoknál, illetve az önálló kisboltokban is. A magyar válogatott szereplése miatt a korábbiaknál is többen készültek a vasárnapi magyar–belga meccsre.

Ezt kérni se kellett.

Ezt kérni se kellett.

Fotó: Mészáros Annarózsa

A két hete tartó Eb kezdetétől, illetve már a múlt hónapban is egyes termékek, így például a sör, az alkoholmentes üdítők, az édes és sós rágcsálnivalók, továbbá a televíziók és a szurkolói eszközök nagyarányú keresletnövekedését tapasztalták. Az idei első kánikulai hétvégén azonban még tovább emelkedett a boltok forgalma, kifejezetten a mérkőzéshez kapcsolódóan.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Az Auchan áruházlánc a lappal tudatta, hogy az Eb miatt 5500 felnőtt- és gyerekméretű, magyar mintájú mezt adtak el, illetve 6000 magyar zászlós szemüveget, ezen kívül 8500 darab fogyott trikolór zászlókból és sálakból az üzleteik­ben, ahol az elmúlt hétvégén még tovább nőtt ezen termékek eladása.

    Sálakból is több fogyott.

    Sálakból is több fogyott.

    Fotó: Sulyok László

    A bajnokság és a hőségriadó is hatással volt a söreladásokra, itt az értékesítés majdnem harmadával volt magasabb, mint tavaly ilyenkor. A csipsz- és a snacktermékek forgalma már az Eb indulása előtt is robbaná­sszerűen emelkedett az áruházláncnál, és azóta is növekszik. A verseny első felében 50 százalékkal, az elmúlt héten 80 százalékkal nőtt az Auchan csipszeladása.

    A Magyar Időknek a CBA üzletlánc kommunikációs igazgatója azt mondta: „A legnagyobb forgalmat eddig a múlt hét végén tapasztaltuk, a szurkolók lelkesedése, illetve a kánikula hatásai együttesen érvényesültek. Hálózatunkban egy átlagos nyári naphoz képest mintegy 20 százalékkal fogyott több üdítőkből, sörökből és ásványvizekből.”

    Fodor Attila hozzátette, hogy a hivatalos tömegszurkolói rendezvények mentén fekvő belvárosi üzleteik kiugróan magas forgalmat értek el a hétvégén a három termékkörből, de nem volt ritka az sem, hogy ezek a boltok megduplázták az eddig értékesített mennyiségeket. Csipszekből és snackekből is átlagosan 10 százalékos volt a bővülés.

    Rágcsálnivaló is kell a meccshez. Illusztráció.

    Rágcsálnivaló is kell a meccshez. Illusztráció.

    A forgalom emelkedését jelezte az Aldi is: „Egy átlagos időszakhoz képest az Eb ideje alatt nem csupán a nem élelmiszer termékek iránt növekedett a kereslet, hanem számottevően több sört és ropogtatnivalót adtunk el. Utóbbiakból kelendőek a saját márkás termékeink is.”

    Több, vasárnap is nyitva tartó, önálló fővárosi élelmiszerüzlet is arról számolt be, hogy a vasárnap esti meccs előtt az egyébként megszokott hétvégi forgalom többszörösét tapasztalták.

    Ebből is rengeteg fogy. Illusztráció.

    Ebből is rengeteg fogy. Illusztráció.

    Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója nemrég elmondta: az Eb és az augusztusi olimpia ideje alatt éves összevetésben 2,5-3 százalékos növekedésre számítanak a hazai sörpiacon. Az időjárás alakulása is nagyban befolyásolja a forgalmat, így az elmúlt kánikulai hétvégén tovább nőttek a söreladások.

    A GfK Piackutató pedig jelezte, hogy a legutóbbi, 2012-es labdarúgó Eb idején csak közvetlenül a júniusi verseny előtt indultak be a televízióeladások, idén viszont már hónapok óta egyenletesen nő a készülékek értékesítése. A televíziópiac áprilisban 12 százalékkal haladta meg a márciusi eladásokat, májusban pedig további 15 százalékot tudott növekedni az értékesített mennyiség.

    Kommentek:

    Top 16