• Élet
Faktor

Kozmetikum csiga nyálából és méh mérgéből

Méhméreg ráncok ellen, csiganyálka pattanások ellen és krémek szamártejjel. A dél-koreai nők ezeket naponta magukra rakják. Most ezek az csodakozmetikumok meghódítják a nyugatot is.

Mintha Harry Potter tankönyvéből lennének a hozzávalók egy varázsitalhoz: méh mérge, csiga nyálka, sertéshús paszta. A dél-koreai nők számára ezek jelentik a szépség ígéretét. A kozmetikumok ugyanis egy kis varázslatot ígérnek: a méhméreg segít megelőzni a ráncokat, a csiganyál pedig jó pattanások ellen.

Illusztráció

Illusztráció

Akár egzotikus összetevőkkel vagy anélkül: a bőrápolást nagyon komolyan veszik Dél-Koreában. Mindenütt gyógyfürdők vannak, a metró képernyőin pedig folyamatosan ápolási útmutatók futnak. A koreai nőknél egy átlagos szépségápolási program 5-10, de olykor 20 lépésből is állhat.

Néhány ápolási szempont, mint a hidratáló- és fényvédő krémek használata már Európában is ismert. A többiek viszont misztikumnak számítanak, mint például az esszenciák (könnyű, vizes ápolás magas hatóanyag koncentrációval), ampullák (Európában szérumként ismertek) vagy átitatott pamutból maszkok, amelyek hidratálnak. Olykor pedig világosító termékeket is használnak, ugyanis Dél-Koreában a hófehér porcelán bőr a szépségideál.

Sok dél-koreai nőnek a bőre valóban olyan makulátlan, mintha photoshoppolták volna. De vajon a szép bőrért a kozmetikai csodaszerek a felelősek? Mindenesetre a nyugati fogyasztók elkezdtek érdeklődni a koreai termékek iránt. Kína és Hongkong után az Egyesült Államok a harmadik legnagyobb export piaca a dél-koreai kozmetikumoknak.

Nagy siker az Egyesült Államokban

Amerikában már a diszkont kiskereskedők is árulják a koreai termékeket. Az interneten legalább száz termék található meg: mint például szájfény mandarin alakú dobozban, vagy kézkrém egy pandamacis tégelyben. De vannak olyan kozmetikumok is, amelyek olyan tisztának és komolynak tűnnek, mintha egyenesen az űrkutatási laboratóriumból jöttek volna - írja a Spiegel.

A koreai kozmetikumok hirdetési oldalán azt ígérik, amikhez hasonlót már sokszor hallhattunk: viszonylag kedvezményes áron juthatunk hozzá a legutóbbi újdonsághoz, ami nélkülözhetetlen a bőr számára. A koreai márkák valóban nagyon gyorsak új termékek kifejlesztésében, és azoknak piacra juttatásában. Christine Chang az egyik New York-i online bolt alapítója azt mondta:

„Kéthavonta megyek Koreába és minden alkalommal megdöbbenek, hogy hány új termék áll a rendelkezésemre. Korea hihetetlenül versenyképes a piacon. Ugyanis az ottani vásárlók készek arra, hogy abszolút mindent kipróbáljanak. Ezért tud olyan gyorsan fejlődni.”

Amerikában ezeket a termékeket jól fogadták. Chang szerint viszont az európai vásárlók kicsit óvatosabbak, ennek ellenére egyre több megrendelés van Németországból és Nagy-Britanniából is.

Elisa Lee holland blogger, aki főként a koreai kozmetikumokról szokott írni, azt állítja, hogy az európai piaca ezeknek a termékeknek nagyon lassan terjed, „de  egyre nagyobb az érdeklődés a koreai termékek iránt.”

Összehasonlítva a francia vagy amerikai exporttal, a koreai kozmetikai export még mindig nagyon kicsi. A koreai szépségvállalatok, amelyek Amerikában szeretnének letelepedni, most ingyenes tanácsadást kapnak. Az állami turisztikai szervezet pedig kirándulásokat szervez a helyi fürdőkbe, hogy a külföldieket a koreai kozmetikumok kipróbálására ösztönözze. Eddig ez a stratégia kifizetődőnek tűnt: ugyanis a koreai kozmetikumok külföldi értékesítése rohamosan nő.

Top 0