• Belföld
Faktor

Ön se találja a kedvenc üdítőjét a polcokon? Megszólalt a gyártó, ezt tervezik tenni

A Sprite-ból sokan nem találják a cukros verziót, de egyelőre nem fogják kivonni a forgalomból.

Vendéglátós információk szerint a Coca-Cola kivonta a forgalomból a Sprite-ot, aminek ezentúl csak a cukormentes változatait érhetik el a vendégek. A Pénzcentrum megkereste a vállalatot, hogy ténylegesen történnek-e termékkivonások Magyarországról. 

Egy budapesti étterem alkalmazottai arról tájékoztatták a portál egyik olvasóját, hogy a Coca-Cola kivonta a forgalomból a Sprite-ot, ezért csak az ital különböző light, azaz cukormentes változatait tudják felszolgálni neki az ebédjéhez.

Illusztráció.

Illusztráció.

EZT IS AJÁNLJUK:

    "A Coca-Cola vállalat világszerte, így hazánkban is elkötelezte magát amellett, hogy segítse fogyasztóit cukorbevitelük csökkentésében, így egyre több zéró - azaz cukormentes - termék jelenik meg a portfólióban. Ugyanakkor a Coca-Cola Magyarország nem tervezi a Sprite kivonását a magyar piacról, a hagyományos Sprite üdítőital mellett, alternatívaként forgalmazzuk a Sprite zero és a Sprite zero uborka variánst" - tájékoztatott a vállalat. Nincs tehát miért aggódniuk az üdítő kedvelőinek, egyelőre biztonságban van kedvenc italuk. A vállalat azt is elmondta a Pénzcentrumnak, hogy jelenleg nem tervezik semelyik termékük kivonását a magyar piacról.

    Azt is megkérdezték, hogy a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség vállalása - melynek értelmében 10 év alatt (2010 és 2020 között) összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma - lehet-e bármilyen hatással az üdítőgyártó-óriás árképzésére. Ezzel kapcsolatban a cég elmondta, hogy az elmúlt hét évben a Magyarországon forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent, és 2020 végéig további 10 százaléknyi csökkenés várható az iparágban.

    "A Coca-Cola Magyarország mindezt a termékek receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével kívánja megvalósítani, illetve egyre bővíti kínálatában az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát" - közölte a cégóriás. Mindezek értelmében, bár hosszabb távon nagy hangsúlyt kaphatnak a termékek alacsony vagy teljesen cukormentes változatai, egyelőre nem kell a régiek kivonására készülni, valamint drágulásra sem.

    Top 16