• Külföld
Faktor

Buszvezető volt Párizsban az egyik öngyilkos merénylő - a párizsi BKV tudta, hogy muszlim sofőrök terrorizálnak másokat

Évek óta terrorizálják muszlim csoportok a párizsi közlekedési vállalatnál, az RATP-nál a nőket. (az RATP feladatait tekintve a pesti BKV-nak felel meg). Többször próbáltak tenni ellene, de nem különösebben sok sikerrel.

Mindez azóta érdekes különösen, hogy kiderült, a Bataclan egyik öngyilkos terroristája, Samy Amimour korábban a párizsi közlekedési vállalatnál dolgozott, mint buszsofőr, több mint egy évig.

Christophe Salmon, az egyik szakszervezeti vezető arról beszélt a Le Figarónak, hogy mindennapos eset a közlekedési vállalatnál, hogy a muszlim buszsofőrök nem hajlandóak olyan buszt vezetni, amit előző nap egy nő vezetett. Az pedig teljesen általános, hogy muszlim sofőrök nem hajlandóak kezet fogni női kollégáikkal. Salmon szerint a cég vezetői nem vették különösebben figyelembe ezeket a botrányos eseteket.

Az RATP elnöke, Élisabeth Borne azt mondta, hogy nekik erről nem volt tudomásuk, különben is, 10 éve a munkaszerződések előírják a világi magatartást.

Munkaszerződés ide vagy oda, 2012-ben egy olyan videót tettek közre, amin muszlim buszsofőrök női kollégáikat alázzák meg. Ezután sem indult igazi vizsgálat, sőt, az a szakszervezet járt rosszul, amely feljelentette a muszlim sofőröket. Mivel a 17 ezer sofőr között rengeteg a muszlim és ahogy a szakszervezeti vezető mondja, ezek erős közösségben élnek, a vizsgálatot követelő szakszervezet, a CFDT csak 5,1 %-ot kapott a munkahelyi választáson. Sőt, azóta muszlim buszvezetők külön szakszervezetet is alapítottak.

A Le Parisien pedig arról írt, hogy a párizsi közlekedési vállalatnál van Franciaországban a legtöbb S-kartonú alkalmazott. Vagyis, aki valamilyen szinten veszélyt jelenthet a közrendre. Az enyhébb S-kartonúak a titkosszolgálat szerint egyszerű huligánok, a magasabb fokozatú S-jelűek viszont potenciális terroristák. Állítólag azért vesznek fel a párizsi közlekedési vállalatnál ilyen megfigyelt személyeket, mert nincs joguk megnézni azokat az iratokat, amelyekből mindez kiderülne.

A Le Parisien cikke után a volt miniszter és kormányszóvivő, Valérie Pécresse azt követelte, hogy ezentúl ne vezethessen buszt vagy metrót az, akinek S-kartonja van, vagyis, akit a közrendre veszélyesnek tart a titkosszolgálat.

Top 0