• Autó
Autószektor

"Bízunk a márkában, bízz benne Te is" - Interjú Bálint Zsófia Peugeot márkaigazgatóval

A Peugeot merészen elegáns négykerekűeket produkál, a nemzetközi porondon magasan jegyzik gyártmányait, itthon is sokan lelkesednek érte, ám ennek ellenére a hazai eladási tabellákon rendre a német márkák mögött végez. Bálint Zsófia, a magyarországi Peugeot vezetője többi között e kérdésre is kitér az elmúlt esztendő értékesítési teljesítményét értékelő interjúban.

Tavaly tovább bővült a magyar autópiac. Milyen évet zárt a Peugeot, elégedett?

2018-ban az új autók piacán majdnem 4000 Peugeot modell talált gazdára, ami az átlagos, 17 százalékos növekedésnél magasabb: 20,25 százalék az előző évhez képest, 2,5 százalékra nőtt piaci részesedésünk. Különösen jó eredménynek tartom, hogy a személyautó-fronton elért több mint 32 százalékos értékesítési növekedés a rangsor első 20 márkája közül a legdinamikusabbnak számít. Úgy gondolom, mindez elsősorban a kiskocsiktól a haszonjárművekig terjedő, széles és fiatal modellpalettának köszönhető. Közülük is kiemelkedően szerepelnek szabadidős járműveinek: a hazai autósok fűtött SUV-kereslete tavaly is találkozott a Peugeot kínálatával.

A három szabadidős terepjáró-típus (2008, 3008, 5008) tette ki a személyautó-eladások felét. Ami a haszonjárműveket illeti, e forgalom a piaci átlagot meghaladóan az értékesítések 41 százalékát adták, ezen belül a Boxer és a Partner márka a legkeresettebb: azok a haszonjármű-eladások több mint felét számlálták. De jön fel a Toyotával kooperációban gyártott Traveller kisbusz is, amelyet a munkásszállítótól a luxuskivitelig sokféle felépítménnyel kínálunk. Mindent együttvéve számaink pozitívak, persze mindig lehet többet, jobbat. A piaci verseny elvárásai nagyok, főként ha azt veszem figyelembe, hogy a hozzánk hasonló nagyságú szomszédos országokban a Peugeot-eladások magasabbak.

Azt akarja mondani, hogy Peugeot márkában itthon is jóval nagyobb az eladási potenciál? Mi hiányzik hozzá?

Ha megnézzük a hazai eladási számokat, láthatjuk, hogy a német márkák hosszú évekre visszamenően, rendre megelőzik a franciákat. Az okok sokrétűek, de szerintem alapvető, hogy nálunk a német műszaki kultúra hagyományszámba menően mindig nagy becsben állt, ennél fogva a magyar autósok körében általános nézet, hogy a német négykerekű „über alles”. Én viszont állítom, hogy a Peugeot modellek versenyképesek, korszerűség, technológia, minőség és főleg dizájn tekintetében a legjobbakkal is állják a versenyt. A reklámszlogen alapján úgy is mondhatnám: „bízzunk a márkában, bízz benne Te is”! És ez nem valamilyen üres marketingszöveg. SUV modelljeinket vásárló vevőink között egyre többen vannak olyanok, akik német prémiumokból ültek át e modellsorozat volánjai mögé, még hozzá úgy, hogy a legmagasabb felszereltségű, GT, GT Line verziókat kérték. Jelzésértékű, hogy minden Peugeot személyautóra 5 év garanciát, a haszonjárművekre pedig a 2 év gyári garancián felül további két évre kiterjeszthető jótállást nyújtunk. Az átlagosnál kedvezőbb feltételeket kínáló Peugeot-CASCO már évek óta elérhető a jelenleg 29 márkakereskedést és szervizt tömörítő országos hálózatunkban. Az is lényeges fejlemény, hogy a hatékonyabb eladás utáni szolgáltatások érdekében nagy erővel folyik a szervizhálózat digitalizálása. Ennek részeként, 2018 októbere óta ügyfeleink vásárlási és javításokkal kapcsolatos adatait – az uniós elvek, az úgynevezett GDPR szabályok szerint – kollegáink táblagépekkel rögzítik, továbbá elindult az online szervizidőpont-foglaló rendszer is.

Bálint Zsófia Forrás: Autószektor

Bálint Zsófia Forrás: Autószektor

Lehet tudni, milyen a magyar Peugeot autós? Mit díjaznak?

Marketingfelméréseink szerint többségük városlakó, harminc évesnél idősebb, tanultabb, sok közöttük a hölgy, de zömében családosak. Szeretik a trendi megoldásokat, fontos számukra a vezetési élmény, tetszik nekik a Peugeot-dizájn. Jó példa erre a nemrég bevezetett új felső-középkategóriás modellünk, az 508-as. E limuzin-osztályban inkább a konzervatív forma a jellemző, de a Peugeot most ismét felrúgva a szabályokat kupés vonalakat követő, merész avantgarde megoldásokkal rukkolt elő. Így például a vezetőt körbeölelő „pilótaülés”, a Peugeot i-Cockpit immár harmadik nemzedéke messze nem tipikus kocsi-belső. A már korábbi modelljeinkből ismert kis átmérőjű kormány és a hagyományostól eltérően kialakított műszerfal mellett újszerű a vezetést segítő kapcsolók elrendezése. Ergonomikus, de hat a vezetői érzelmekre is. A nemzetközi piacok visszajelzései elismerőek, jómagam most kíváncsian várom, mit szól hozzá a javarészt fizetőképes, üzletemberekből álló, céges magyar vevőkör.

Érintette-e a márka magyarországi tevékenységét, hogy a PSA csoport tavaly felvásárolta az Opelt? Hogyan kooperálnak itthon?

Magyarországon a Peugeot és a Citroen márkákat az Emil Frey csoport importőreként forgalmazzuk, az Opel maradt leányvállalati státusban. Tudni kell azonban, hogy a három márka pozíciója, ügyfélköre, árképzése egymástól eltérő. Konszernszinten, a PSA hierarchia szerint legfelül a most kibontakozó prémiummárka, a DS áll, utána a Peugeot következik majd így tovább. Kapcsolatban vagyunk a testvércégekkel, de ez nem változtat azon, hogy az Opel továbbra is versenytársaink egyike.

A Peugeot tekintélyes dízelgyártó, de mostanában a piacokon végigseprő dízelellenesség visszavetette a gázolajos járművek európai forgalmát. Hogyan érintette ez a trend a márka pozícióit itthon?

Azt mondhatom, hogy a változás nem jelentős, sőt tavaly 1 százalékos növekedést könyvelhettünk el, vagyis a piaci átlagnál (32,2 %) kétszer annyi (63,13 %) ment el ezekből a Peugeot kocsikból. De az is tény, hogy 2012 óta nálunk is csökkent a dízel eladások aránya, mintegy 9 százalékkal. Hangsúlyozom ugyanakkor, hogy a mai Peugeot dízel, azaz a BlueHDi technológia a részecskeszűrőt ötvözi az SCR (Selective Catalytic Reduction) technikával, mely jelenleg a leghatékonyabb kipufogógáz utókezelési rendszer a piacon: környezetbarát, teljesíti az idevonatkozó emissziós normákat, ugyanakkor takarékos és dinamikus. A fejlesztési híradásokból úgy látom, jócskán lehetnek még tartalékok, bízom benne, hogy a nem egyszer hisztérikus dízelellenesség csillapodik.

Bálint Zsófia Forrás: Autószektor

Bálint Zsófia Forrás: Autószektor

Remélhetően a piac előbb-utóbb e téren is józanul helyre billent, de manapság gyakorta hallani, hogy közeleg az alternatív hajtás. Az idén lesznek már elektromos újdonságaik?

Egyelőre maradnak a hagyományos belső égésűek. Legközelebb, január végétől az „Év kishaszonjárműve 2019” díjat nyert új Partner kishaszon-gépjárművel találkozhatnak vevőink. Utána érkezik az új 508 SW, vagyis a legnagyobb Peugeot személyautó shooting break változata. Természetesen mi is nagyban készülünk az „elektromos átállásra”. Az alacsony emissziójú járművek közül először – legkorábban az év vége felé – érkezik a 208-as elektromos változata, utána pedig 3008 és az 508 plug-in hibrid típusai lépnek színre.

További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

Kommentek:

Top 0