• Autó
Autószektor

Befektetési láz az autóiparban

A világ vezető autógyárai egytől-egyig a szolgáltatóvá fejlődés útjára léptek. Forintban kimondhatatlan összegeket fektetnek a különféle, közlekedést megkönnyítő és pénztárcát kímélő szolgáltatásokra, elsősorban a car-sharing startupokat vásárolják fel hihetetlen ütemben. De miért teszik? Megéri egyáltalán?

Az összes ilyen startup, legyen az Uber, Blablacar vagy az AutoLib, ugyanabból a gondolatból gyökerezik: A városokban túl sok az autó, a taxi drága, így kell egy új megoldás. Ez lenne többek között a car-sharing, ami egyelőre a legnagyobb potenciállal rendelkező szolgáltatásnak tűnik. Mit jelent a car-sharing egy autógyár számára? Az autók nagyobb kihasználtságát, ami azt jelenti, hogy sokkal kevesebb autóra van szükség.

Az AutoLib autói Párizsban                                                                         

Mit lehet tenni? Ha az autómegosztás a jövőben tényleg elterjed, annak egyenes következménye, hogy az gyárak forgalma lecsökken, tehát új profitforrás után kell nézni. Adja magát az ötlet, ha eddig termékeikkel jelentették a közlekedés alapját, a jövőben miért ne lehetnének szolgáltatásaikkal is nélkülözhetetlenek.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    DriveNow

    Így elkezdték bevásárolni magukat az iparágba, mára pedig a szolgáltatók többsége gyártói tulajdonban van. A Daimler féle Car2Go a Nyugat-Európa nagyvárosainak többségében jelen van, a BMW pedig a DriveNow szolgáltatásával próbálkozik. Mellettük ott van a PSA csoport tulajdonolta Free2Move, a GM irányította MAVEN, a Toyota a peer to peer alapon működő Getaroundnak szavazott bizalmat, a Ford pedig saját maga által fejlesztett szolgáltatásokkal próbálkozik.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Car2Go

    Ugyanakkor bármennyire is meglepő, ezek egyáltalán nem jövedelmező üzleti befektetések, a trend mögött sokkal inkább az előre menekülés áll. Wolfsburgban, Stuttgartban és az összes gyártó igazgatóságában látják, hogy a közlekedésünk át fog alakulni, csak azt nem tudja senki biztosan, mi fog történni. Egyelőre a car-sharing tűnik a jövőt szép lassan körvonalazó ötletnek, de nem többnek, ugyanis egyelőre egyszerűen nem éri meg.

    Studioastic

    A car-sharing szolgáltatások általában nagy lendülettel indulnak, köszönhetően a kezdeti prémium felhasználóknak, azonban ezek a felhasználók az autók gyors állapotromlása miatt hamar elfordulnak a szolgáltatástól. A profittermeléshez szükséges kihasználtságot egyelőre még egy vállalkozás sem érte el, de ha elérné, az sem lenne feltétlenül megoldás: a car-sharing alapja, hogy az autó ott áll, mi csak beülünk, de közel teljes kihasználtságnál órákat kéne várni egy szabad autóra, amit nem sokan tennének meg. Emellett még számos ok szól a car-sharing üzleti sikeressége ellen, mégis sokan látják a jövő egyik első számú városi közlekedési formájaként.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    The Australian

    Épp ezért választják a befektetésnek ezt a rizikós formáját a világ legnagyobb autógyártói. Az ICDP egyik interjúalanya a következőképpen foglalta össze a helyzetet:

    Kizárt, hogy kimaradjunk ebből a játékból.

    Túlságosan közel van a közlekedés átalakulása és mindent megtesznek, hogy jól pozicionálják magukat az általuk legvalószínűbbnek tartott jövőképbe. Meglátjuk, kinek, hogy sikerül. 

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára.

    Kommentek:

    Top 16