• Belföld
Faktor

Ennyi fizetést kaphat az alkatrészgyárakban szalag mellett

Szinte minden ágazat munkaerőhiánnyal küzd Magyarországon. Nem kivétel ez alól az autóipar sem, pedig 8 osztályos végzettséggel is el lehet helyezkedni, például szalag mellett, ráadásul munkahelyek is vannak. Az alapbéreket pedig sok juttatás egészíti ki.

Most éppen 230 ezer munkanélküli van Magyarországon, ők akár az autóiparban is elhelyezkedhetnének. Összesen 50 ezer betöltetlen állás várja őket.

Az ország keleti részén ilyen a helyzetA miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. operátorai 8 órában 105 és 110 ezer forint között, 12 órában pedig 120-140 ezer forint között keresnek az egyik dolgozó elmondása szerint.

A debreceni FAG Magyarország Ipari Kft. gyártósorán szintén 110-130 ezer forint közötti fizetést kapnak a gyártósori dolgozók a debreceniek szerint.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Az autóipar várja a dolgozókat. Illusztráció.

    Az autóipar várja a dolgozókat. Illusztráció.

    Magyarország középső részén ennyit lehet keresniA hatvani Bosch gyártó részlegén három műszakban dolgoznak az emberek. Ott egy automatát kezelő alkalmazott, aki 2011-ben dolgozott a gyárnál, és a gyártósor végén állt elmondta, hogy nettó 130 ezer forintot keresett.

    Az egyik ott dolgozó szerint az összeszerelők bére jelenleg nagyjából nettó 100-130 ezer forint között mozog, de a gyárban ők is különféle kategóriákba tartoznak, és eszerint változik a fizetésük. Persze a túlórázás sokat segít. Jelentkezni pedig folyamatosan lehet, de az állást főleg a közvetítő cégek hirdetik. A munkahelyre pedig nem csak a környékről indul céges busz, hanem Salgótarjánból és Budapestről is.

    Aki munkaerő kölcsönző cégtől kerül a Bosch-hoz, órabérben dolgozik. Ez azért fontos, mert például a foci Eb-idején a dolgozók saját órabérük rovására megnézhették a meccseket a gyárban is. Csak előre szólniuk kellett, és a meccs idejét nem fizették ki nekik.

    Összehasonlításképpen a helyi kórház takarítói 80 ezer forintot keresnek.

    A hatvani Bosch mellett a környéken még a gyöngyöshalászi Apollo Tyres gumigyár keres munkaerőt, a két cég között már éles verseny alakult ki, ugyanis a Népszabadság szerint a gumigyárnál a kezdő fizetés 160 ezer forint lesz, amihez még különféle juttatások is járnának.

    Nyugaton valamivel többet fizetnekA szombathelyi Luk Savaria Kft. gyártósori dolgozói három műszakban túlórapénz nélkül nettó 160 ezer forintot keresnek.

    Egy hónapban két-három kötelező túlórázás van, ezzel 180-190 ezer forintra egészül ki a bérük, de ebben már benne van az éjszakai és délutáni pótlék is - délután kettőtől tízig dolgoznak. A soron teljesítménypótlékot is lehet kapni, mert naponta van egy kötelező teljesítendő mennyiség, azon felül pedig plusz pénz jár.

    Illusztráció.

    Illusztráció.

    Délen is sok a munkaJúlius végén a kecskeméti Mercedes-gyár jelentette be, hogy gyárat épít Kecskeméten. Ebben az új egységben a karosszériagyártó gépsorok lesznek, illetve fényező- és összeszerelő üzem is épül. A több mint 300 milliárd forintos beruházás 2500 új munkahelyet teremt a magyaroknak.

    A kecskeméti Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. honlapján a karrierlehetőségeknél végzettség és szakterület szerint lehet szűrni, de a közvetítő cégeknél lehet a gyártósori állásokat megtalálni. A bérekkel kapcsolatban felkerestük a cég sajtókapcsolatokért felelős munkatársát, de nem nyilatkozhatott a fizetésekről.

    Az ügyben a győri Audi Hungaria Motor Kft-nál is érdeklődtünk, őket azonban nem sikerült elérnünk. Amint válaszolnak, megírjuk.

    Egyébként eddig a szlovákok ingáztak át Győrbe dolgozni, de most már fordult a kocka, a győriek járnak át a pozsonyi régióba, például a Volkswagen-gyárba. Szlovákia tehát Magyarország ellenpólusa, ott a Jaguár négyszeres túljelentkezéssel küzd.

    Sámson Dorottya, a Profession toborzási üzletágvezetője szerint az ország nyugati részén nincs elég a megfelelő munkavállalóból, és az itt élők szívesen ingáznak külföldre is. A keleti országrész lakosai viszont nehezebben mozdulnak, mert ha eladják a lakásukat, annak az árából nyugaton nem tudnak venni másikat. A szakember szerint a gyártósori operátori pozíciók betöltése a legproblémásabb. A termelés bővítésénél hatalmas szükség van rájuk, és jelenleg nagy a kereslet is irántuk.

    Kommentek:

    Top 16