• Külföld
Faktor

Óriási hatása van a környezetvédelemre, már jelenséget is elneveztek a világhírű természetfilmesről

Új sorozatai jó irányt indítottak el.

Fotó: Europress - AFP/Fabrice Coffrini

Fotó: Europress - AFP/Fabrice Coffrini

A fogyasztók fele azt állította a megkérdezettek közül, hogy az elmúlt egy év alatt felére csökkentette az eldobható műanyag-fogyasztását. Az erről szóló felmérés csak Attenborough-hatásnak nevezi a jelenséget, ugyanis a legendás természetfilmes két új sorozata indította el a pozitív változást. A kék bolygó II. és az április 5-étől a Netflixen futó Mi bolygónk megváltoztatta az emberek szokásait.

A GlobalWebIndex által megkérdezett 3833 brit és amerikai fogyasztó 42 százaléka állította, hogy sokkal tudatosabban vásárolt, próbál fenntartható forrásból származó termékeket választani.

A megkérdezett britek 82 százaléka válaszolta, hogy újrahasznosítható csomagolást választ, mert aggódik a környezet jövőjéért, de a legfőbb motiváció személyes, szeretnénk kevésbé szemetelők lenni.

10-ből 3 fogyasztó úgy érzi, hogy még nincs elég információja az újrahasznosítható csomagolásokról, de az is kiderült, hogy az idősebbek számára fontosabb szempont az ár, mint a környezettudatosság. Az 55-64 évesek az árat, a 16-24 évesek viszont a környezetvédelmi szempontokat veszik figyelembe vásárlásnál.

Minden megkérdezett kétharmada állította, hogy azok a cégek, amelyek fenntarthatóságot ígérnek, megbízhatóbbnak tűnnek számukra – írja a Metro.

Kommentek:

Top 0