• Belföld
Faktor

Idén még többet fogunk költeni: egyre népszerűbb karácsonykor is az internetes vásárlás

Sokan a fekete péntekre időzítik a bevásárlást.

Az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével immár negyedik éve vizsgálja az internetező magyar lakosság karácsonyi ajándék vásárlási szokásait. Az idei évben már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált az egyre javuló foglalkoztatási és jövedelmi helyzet, hiszen több személy megajándékozását tervezzük, miközben csaknem 18 százalékkal többet – közel 41 ezer forintot – szánunk az ajándékokra.

Illusztráció.

Illusztráció.

A közleményből kiderül, hogy idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervezünk megajándékozni, ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 forint többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervező internetezők körében.

EZT IS AJÁNLJUK:

    A tájékozódás mellett már az ajándék beszerzések jelentős része is az interneten zajlik majd: az internetezők 77 százaléka tervez belföldi online vásárlást ebből a célból.

    Az internetezők 37 százaléka – kb. mint 2,2 millió ember – a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban.

    A GKI Digital mérései szerint a 2017-es Black Friday akciók átlagos online kosár értéke 25 ezer forint volt. Ez az idei évben 30 ezer forint fölé emelkedhet, ami alapján a mért vásárlói érdeklődést alapul véve a 2018-as online Black Friday-költések összértéke meghaladhatja akár a 40 milliárd forintos értéket is.

    Black Friday napján várhatóan az internetes akciók lesznek a legnépszerűbbek: a vásárlást tervezők csaknem 50 százaléka online, 38 százaléka online és offline üzletekben is (bevásárlóközpontokban és plázákban) keresni fogja az akciós termékeket.

    Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a játékok (44 százalék), szépségápolási és kozmetikai termékek (42 százalék) - írja a 24.hu.

    Kommentek:

    Top 16