• Autó
Autószektor

Art of Performance - testközelben a teljes Jaguar paletta

Egy nemzetközi roadshow keretein belül, immár második alkalommal rendezte meg hazánkban a brit márka importőre modellportfóliójának rendhagyó bemutatását. Szeptember közepén, 4 kategóriában, 7 kiállított Jaguar tesztautó várta a márka híveit előre egyeztetett időpontokban egy főváros környéki tesztvezetésre, ami többről szólt, mint csupán egy szimpla próbakör.

2016-ban a roadshow hazai állomása Balatonfüreden volt, és várakozáson felüli sikert aratott a szervezők szerint. Az idén megújult kínálat és az előző évi tapasztalatok kiváló apropót szolgáltattak az ismétlésre, ezúttal a 2017-es újdonságokkal (XE limuzinnal és F-Pace SUV-val) egészült ki a patinás felhozatal. A tesztelhető járművek között a motorsport hagyományokat továbbörökítő F-Type is jelen volt, ugyanakkor a felső kategóriás XF és a márka zászlóshajója, az XJ sem hiányzott a listáról.

A germán triumvirátus legújabb kihívója, a modellkínálat belépő darabjának számító XE orrában a kétliteres, 180 lóerős dízel erőforrás dolgozott, de nem volt hiány a vérbeli vezetési élményt nyújtó V6-os erőforrásokból sem.

Ez utóbbi – manapság már ritkaságnak számító - hengerelrendezés az összes felsőbb kategóriájú Jaguarban tesztelhető volt. A World Car of the Year verseny fődíjas F-Pace-t a 300 lóerős öngyulladós aggregát hajtotta, az XF esetében pedig a dízel V6-os mellett a 380 lóerős benzines változatot is vallatóra foghatták az előzetes regisztrációval jelentkezők.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Árcédulája és teljesítménye révén is kilógott a sorból a Jet/Yellow Contrast-os 400 Sport jelzésű F-Type Coupé, melynek erőforrása 20 lóerővel licitál rá az eddig felsoroltakra. Éppen ezért a 45 perces próbakört az említett járgánnyal tettük. Csörgő László értékesítő és egyben vezetéstechnikai instruktortól menet közben megtudtuk, miért is rendhagyó a második alkalommal meghirdetett rendezvény. „Egyrészt nem csak a potenciális Jaguar vásárlók számára szól a meghívás, ugyanis a vérbeli autórajongókat és a márkát éppen felfedező, ismerkedni vágyó autósokat is szívesen látjuk. Másrészt pedig a tapasztalataink azt igazolják, hogy a fővárosi és a budaörsi szalon meghosszabbított keze lehet egy ilyen rendezvény, hiszen a három nap alatt, a reggel 9 és este 6 óra közötti időszakban egy sokkal szélesebb körű és összetételű csoport kerül testközelbe a márka modelljeivel, melyre kevésbé lehet szert tenni a megszokott értékesítési metódus során”.

    Végül, de nem utolsó sorban a tesztvezetések során több esetben is bizonyosságot nyert, hogy sokak számára a Jaguar egy méltatlanul perifériára sodródott, de továbbra is a vágy tárgyaként aposztrofált márka. A szakértő felidézte, hogy a tavalyi rendezvényen akadt olyan tesztelő, aki a próbakör végén elmondta, hogy mindig is nagy rajongója volt a márkának, de még soha volt lehetősége egy Jaguar volánja mögé ülni, sőt! Olyannyira életre szóló élményt jelentett számára a tesztvezetés, hogy karja a motorindítástól a kézifék behúzásáig mindvégig libabőrös volt. Az értékesítő elmondása szerint a sok ehhez hasonló beszámoló miatt több ez a roadshow, mint csupán tesztvezetés.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A tesztvezetésre kiválasztott limitált szériás (és csak egy évig kapható) F-Type 400 Sport AWD-t teljesítménye alapján a kétajtós sportkupé kínálat középmezőnyébe pozícionálták, menetdinamikai és egyéb kiegészítői okán pedig igazi kuriózumnak számító darab. A 340/380 lovas V6-osok feletti, de az 550/575 lóerős V8-asok alatti ligában azzal tűnik ki a 2018-as modell évre készült újdonság, hogy akár RWD, akár AWD hajtással rendelik, csakis automata-váltóval párosítható a 400 lovas, kompresszoros erőforrás. A karosszérián és a beltérben is számos egyedi ismertetőjegyet hordozó különlegesség alapfelszereltségének része az Adaptive Dynamics futómű, a nagyobb tárcsákkal operáló, nyomatékvektor szabályzott Performance fékrendszer, a részlegesen önzáró differenciálmű, valamint a 20 hüvelykes keréktárcsa garnitúra.

    Az enteriőr exkluzív hangulatáról a szépen kidolgozott fekete bőr felületeken díszelgő sárga trimmelések és hímzések gondoskodnak, a magnézium vázas Performance ülések 12 irányban állíthatók. A mérnöki munka maximális elismerését érdemelte ki nálam annak lehetősége, hogy a vérbeli Performance modellel a kényelmet előtérbe helyezve is lehet közlekedni. Motorindítás után nincsenek tolakodó zajok, az ízléses duruzsolást és az úthibákat kisimító csillapítást egy gombnyomásra lecserélhetjük a pályaautózásnál elvárt viselkedésre. Ráadásul a nem hangszóróból érkező hangorkán és a 100 km/h felett nyíló hátsó spoiler további muníciót ad a libabőrhöz. Ez utóbbi performance egyébként több mint 200 kg plusz leszorító erőt generál a hátsó traktuson, de sajnos a sebességhatárok betartása mellett erre közúton vajmi kevés szükség van.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Ha valakit nemcsak egy flörtre, hanem hosszútávra is megihletett a tesztelt autó, most kedvezménnyel 28,9 miliért viheti haza az egyébként listaáron 37,3 milliót kóstáló vadmacskát.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16