• Belföld
Tóth Benedek

Álmodj Velem! Mert ha elég szorgalmas és tehetséges vagy, eljuthatsz a világ tetejére!

Az Autós Nagykoalíció szervezésében, immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a "Magyarok a világ járműgyártásában" tematikus kiállítás, a Hungexpo G-pavilonjában, 2018. március 23-25 között. A tárlat különlegessége, hogy a magyar feltalálók, formatervezők és mérnökök világraszóló munkáit ezúttal földi,- vizi,- és légiközlekedés vonatkozásában is bemutatja.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és a Magyarok a világ járműgyártásában kiállítás ötletgazdája

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és a Magyarok a világ járműgyártásában kiállítás ötletgazdája

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) elnöke és a kiállítás ötletgazdája elmondta, hogy természetesen az egész világot, de legfőképp 15 millió magyart szólít meg és vár az esemény, mert a járműiparnak és az ANK-nak a közlekedés minden résztvevője fontos. „Teljesen mindegy, hogy valaki új, vagy használtautó vásárló, legális szervizben szolgáltatást igénybe vevő, autóval, vagy bármilyen járművel közlekedő, a legfontosabb, hogy aki reggel elindul, az este épségben haza is érjen”.

Obendorfer Dávid (b) és Knezsik István a 2013-ban 10. alkalommal megrendezett Design Hét kiállításon

Obendorfer Dávid (b) és Knezsik István a 2013-ban 10. alkalommal megrendezett Design Hét kiállításon

EZT IS AJÁNLJUK:

    Az esemény házigazdája hozzátette, hogy „…még a vérbeli benzingőzös autórajongók többsége is méltatlanul keveset tud arról, hogy a magyar szakemberek, mérnökök, formatervezők milyen kiemelkedő szerepet játszottak világhírű járművek tervezése során, és milyen innovatív megoldásokkal segítették az autóipar dinamikus fejlődését. Ezt felismerve, és a kiemelkedő hazai mérnökök előtt tisztelegve rendezi meg évről-évre a Magyarok a világ járműgyártásában elnevezésű tematikus kiállítást az Autós Nagykoalíció”.

    A 695 Rivale egyszerre elégíti ki az eleganciát és a sportosságot igénylő extravagáns ügyfelek igényeit. Motorházteteje alatt egy 1368 cm3-motor dolgozik, 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal

    A 695 Rivale egyszerre elégíti ki az eleganciát és a sportosságot igénylő extravagáns ügyfelek igényeit. Motorházteteje alatt egy 1368 cm3-motor dolgozik, 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal

    A kiállításon látható lesz a limitált szériás Abarth 695 Rivale (mindössze 175 darab vászon- és 175 darab fémtetős változat készült belőle), a patinás olasz jachtok eleganciáját és a Fiat sporthagyományait ötvöző modell, melynek összeállításában Obendorfer Dávid, az Officina Italaina Design stúdió formatervezője is részt vett. A budapesti születésű dizájner 2001-ben a MOME Ipari formatervező szakán készített szakdolgozatával hívta fel magára a figyelmet. Fiat Stilo alapjaira tervezett egy 4 tagú modell családot, melynek célja a retro dizájnelemek és a funkcionalitás ötvözete volt.

    Obendorfer Dávid 2014. márciusában Pio Manzú, a Fiat 127 fiatalon elhunyt tervezőjének emlékére készített egy korszerűsített interpretációt. A remake a Fiat Punto és az Alfa Romeo MiTo alapjaira épül, belül pedig a nosztalgikus hangulat megőrzése mellett egy modern, racionális és minimalista elvet követ

    Obendorfer Dávid 2014. márciusában Pio Manzú, a Fiat 127 fiatalon elhunyt tervezőjének emlékére készített egy korszerűsített interpretációt. A remake a Fiat Punto és az Alfa Romeo MiTo alapjaira épül, belül pedig a nosztalgikus hangulat megőrzése mellett egy modern, racionális és minimalista elvet követ

    Dávid az elmúlt 8 évben a Riva és Sanlorenzo jachtok külső- és belső formatervezésével foglalkozott, autós formatervezői munkássága azonban a rajongásról szól. Remake-jeivel az autókért és a formatervezésért rajongókat szólítja meg, célja metszéspontokat találni a múlt és a jelen között, rekonstruálva az évtizedekkel korábban megszakadt stilisztikai folytonossagot. Obendorfer Dávid várhatóan személyes előadást is tart életéről és munkájáról a március 23-án, a 13 órakor kezdődő élő show-ban.

    Obendorfer Dávid 2001-ben végzett a MOME Ipari formatervező szakán. 2002 januárjától Dávid a Fiat Advanced Design útmutatása szerint dolgozó Alfa Romeo torinói központjában dolgozott, ahol az autózás távoli jövőjét érintő koncepciók kidolgozásában vett részt, valamint az autonóm autók működésére vonatkozó problémákra kerestek megoldást

    Obendorfer Dávid 2001-ben végzett a MOME Ipari formatervező szakán. 2002 januárjától Dávid a Fiat Advanced Design útmutatása szerint dolgozó Alfa Romeo torinói központjában dolgozott, ahol az autózás távoli jövőjét érintő koncepciók kidolgozásában vett részt, valamint az autonóm autók működésére vonatkozó problémákra kerestek megoldást

    A kiállítás légi járművei között a kecskeméti Magnus Aircraft Zrt. Fusion 212-ese is látható lesz. A Magnus Aircraft Zrt. egy 2011-ben alakult kétüléses, kompozit, műrepülésre és oktatásra alkalmas könnyű sportrepülőgépeket gyártó, magyar tulajdonú vállalat. A cég által fejlesztett kétüléses multi funkciós, benzinmotoros, ultrakönnyű és könnyű sportrepülőgép, a ’Fusion 212’ alkalmas oktatásra, műrepülő gyakorlatok végrehajtására és oktatására, sportrepülésre, és vészhelyzeti manőver-képzésre egyaránt.

    A Magnus Aircraft Zrt. és a PTE terveiben az együttműködés kibővítése is szerepel a kutatási irányok és fejlesztési tartalmak függvényében a pécsi egyetem további karainak irányába

    A Magnus Aircraft Zrt. és a PTE terveiben az együttműködés kibővítése is szerepel a kutatási irányok és fejlesztési tartalmak függvényében a pécsi egyetem további karainak irányába

    A Fusion 212 megkapta a legjobb újításért járó díjat az Aero 2012 bemutatón, amely a legnagyobb és legelismertebb európai légi bemutató, és amelyet évente rendeznek meg a németországi Friedrichshafen-ben. A repülőgép rendelkezik az USA-beli S-LSA, a német DULV, és a magyar légügyi hatóság által kiadott engedélyekkel, így a világ legtöbb országában értékesíthető. Továbbá előkészítésben van az európai CS-LSA minősítés is.

    A Magnus Aircraft Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szeptember végén együttműködést kötött. A kontraktus értelmében a jövőben felsőfokú képzettséget igénylő duális képzéseket indítana el együtt Magyarország első egyeteme és a pécsi nagyberuházást a közelmúltban bejelentő cég, de olyan területeken is kooperálnak majd, mint az alternatív meghajtás, a külső formatervezés vagy a szimulátorszoftver fejlesztés.

    Kommentek:

    Top 16