• Autó
Autószektor

Alig ismert startup hozza el az autózás új korszakát?

Belegondoltak már valaha, hogy gyakorlatilag 60 éve nem változott az autóvásárlás folyamata, legfeljebb abban, hogy az informálódás online zajlik? Utána viszont ugyanúgy irány a kereskedés és bár rövid időre megszépíti mindennapjainkat az új autó varázsa, kis idő elteltével találkozunk a tulajdonlás nehézségeivel: biztosítás és adók befizetése, majd idővel törhetjük a fejünket, amikor el akarjuk adni autónkat.

Felix Leuschner és  Matt Varughese évekkel ezelőtt közösen gondolkodtak ezen a problémán és ahogy az ilyen történetek esetében lenni szokott, volt egy ötletük. A cél egyértelmű volt, levenni az autóhasználat terheit a vásárlók válláról, és persze az se baj, ha közben egy kis pénzt is keresnek maguknak. Így született meg a Drover, ami az Autószektoron már többször bemutatott előfizetéses autóhasználat elvét alkalmazza, összekötve a keresletet a kínálattal, ahogy az lenni a szokott napjaink legsikeresebb startup-jainál.

A kereslet értelemszerűen az autóvásárlás és tulajdonlás terheitől szabadulni vágyó, az autóról lemondani mégsem képes ügyfelek jelentik, míg a kínálatot bármilyen nagy flottával rendelkező vállalat képviselheti, de persze elsősorban kereskedések állnak a szolgáltatás másik oldalán.

Matt Varughese és Felix Leuschner alapítók Forrás: Autószektor

Matt Varughese és Felix Leuschner alapítók Forrás: Autószektor

A vásárlás helyett a Drover-t választók számára nyilvánvaló előnyöket kínál szolgáltatás: olyan autóval járhatnak, amilyenre éppen szükségük van, ezért pedig egyetlen havidíjat fizetnek, ami tartalmazza a biztosítást, az assistance szolgáltatást, a téli- és nyári gumit és azok cseréjét, az adókat és a szervizelést, ráadásul üzemanyag-kártya is jár az autókhoz, amivel kedvezményesen tankolhatnak.

Ugyanakkor a Drover igazán nagy újítása az, hogy mindezt úgy tudták megvalósítani, hogy az autók tulajdonosainak legalább annyira megéri, mint a „bérlőknek”. A weboldalon és applikáción keresztül is igénybe vehető szolgáltatáshoz csatlakozó flottatulajdonosok egy csapásra több ezer új potenciális ügyfelet szereznek, ráadásul a Drover csapata egyszerre értékesít, reklámoz és dolgozik azon, hogy még több potenciális ügyfél várja az autókat rájuk bízó vállalkozásokat.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

A startup eddigi tapasztalatai alapján létrehozott algoritmusa minden autó havi bérleti díjára javaslatot tesz, de a tulajdonos szabadon dönthet, hogy elfogadja, vagy valamilyen irányba eltér tőle, ebben pedig minden résztvevő flottatulajdonost egy dedikált menedzser segít.

A Drover statisztikái azt mutatják, hogy autónként közel 500 fontot és 5 órát spórolnak így a tulajdonosok számára, az ügyfelek pedig havonta 55 fonttal kevesebbet fizetnek az autó használatáért, mintha hagyományos lízing keretein belül vásárolnák azt. Nem beszélve arról, hogy itt nem egy autóról van szó, hanem több ezer járműről, amik között szabadon választhatnak a felhasználók.

A szolgáltatás ugyanarra az trendre épül, mint sok másik, manapság egyre népszerűbb versenytársa: a tulajdon terhet jelent, a mobilitás alapját a szolgáltatások kell, hogy jelentsék. Hosszan lehetne fejtegetni, hogy ez mennyire igaz, de nincs egyértelmű válasz. Mi magyarok, szeretjük, ha a tulajdoni lapon a nevünket látjuk, míg tőlünk nyugatabbra a történelem úgy alakult, hogy a bérlés a mindennapok része.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Semmi sem biztosítja, hogy a vállalkozás hosszú távon sikeres lesz, ugyanakkor sokat mond, hogy olyan támogatók álltak be a két fiatal ötlete mögé, mint a BP, vagy a VersionOne szoftverfejlesztő vállalat. Messze van még, mire Magyarországra eljutnak, de ha a pályájuk továbbra is olyan meredeken ível felfelé, mint az utóbbi években, idővel minden bizonnyal mi is sorra kerülünk.

További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

Kommentek:

Top 0