• Belföld
Faktor

Alig hitt a szemének Ferenc: négymilliárd forintos gázszámlát kapott

"Végül csak 15 ezer forintot kellett fizetnem."

Nagyon meglepődött Kovács Ferenc, amikor kinyitotta az NKM Földgázszolgáltató Zrt.-től kapott levelet. Tudta, hogy csekk van benne, arra viszont nem számított, hogy több mint 4 milliárd 100 millió forintról.

A földgázszolgáltató szerint a Veszprém megyei Vaszarban lakó Ferencnek kellett volna kicsengetnie ezt a pénzt. A férfi múlt pénteken kapta meg a levelet, szombaton nyitotta ki.

A feleségem mesélte, hogy azt látta, hogy teljesen elfehéredem. Én erre nem is emlékszem, mert annyira megdöbbentem, hogy kiesett az életemből néhány másodperc

– mesélte a Borsnak Ferenc, akinek ráadásul a hétvége miatt hétfőig várnia kellett, hogy beszélhessen a szolgáltatóval. Bár azt mondja, nem forgolódott álmatlanul, mivel az irreálisan nagy összeg miatt szinte biztos volt benne, hogy valami hiba lehet a rendszerben.

Úgy mentem oda az ügyfélszolgálatra hétfőn, hogy szeretném kifizetni ezt a csekket. Az úr tájékoztatott, hogy nála nem tudok fizetni, de én ragaszkodtam hozzá. Amikor közelebbről megnézte a csekket, nem hitt a szemének. Hívta a főnökét. Kiderült, hogy a csekket kiállító ügyintéző írta el az összeget. Végül csak 15 ezer forintot kellett fizetnem.

Az ügyintéző valószínűleg igen fáradt lehetett, mert egy nyomtatandó csekk kiállításakor többször is rá kell nézni a monitorra, és több alkalommal is be kell gépelni a fizetendő összeget. Ferenc mégsem haragszik:

A szolgáltató sűrű elnézések közepette elismerte: elszúrta. Nem szeretném, hogy elbocsássák az illetőt. Emberek vagyunk, hibázunk.

Ilyen esetben egyébként pontosan azt kell tenni, amit ő tett. Azonnal kifogásolni kell a szolgáltatónál a dolgot, mivel a csekk fizetési felszólításnak minősül, és ha nem reagál a címzett, akkor a szolgáltató úgy fogja gondolni, hogy ezt elfogadta.

A portál megkereste az NKM Földgázszolgáltató Zrt.-t is:

Ügyfelünket augusztus elején tartozásrendezési céllal telefonon megkerestük, kérésére egyedi csekket állítottunk ki, amelyen tévesen a tíz számjegyű felhasználóazonosító jelent meg összegként is. Ezt követően ügyfelünk személyesen jelezte a hibát. Hétfőn elnézést kértünk tőle, és a helyes összegről szóló, javított csekket kapott irodánkban

A földgázszolgáltató egyébként évente 35 millió csekket állít ki, ebből egymilliót az ügyfelek kérésére, egyedileg.

Ilyen mennyiségnél időnként előfordulhatnak hibák, de a Nemzeti Közművek mindent megtesz, hogy minél kevesebb forduljon elő.
Kommentek:

Top 16