• Autó
Faktor

Akinek három Angliája volt

Elnöke a nemzetközi AutoBest zsűrinek, tulajdonosa és vezérigazgatója egy autós hírügynökségnek.

Kétszázhúsz felett

Amikor először találkoztam vele, éppen elengedett kormánnyal autóztunk a parabolikában, a tempó úgy 220 km/óra, amikor Ilija megkérdezte, hogy csatlakozom-e a csapathoz. Arra gondoltam, hogy a döntött kanyart pont ilyen örült száguldásra és ilyen komoly döntésekre építették. A helyszín Dudenhofen, az Opel szigorúan őrzött tesztpályája, ahol éppen a legújabb és legtitkosabb modelleket vezethettük. Tilos volt fotózni, de nem is lett volna sok értelme, mert a karosszériákat felismerhetetlenségig teleragasztották álcázó matricákkal. Ez már önmagában is izgalmas, hát még beülni egy teljesen ismeretlen kolléga mellé, aki épp akkor invitált meg egy nemzetközi zsűribe a 4,8 kilométeres gyorsasági pályán, ahol a 40 fokban döntött kanyaroknak köszönhetően a 250 km/órás tempó is biztonságos volt.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    Közös nyelv

    Bolgár apám egyetlen örökségeként nem okozott gondot a társalgás, ennek, és persze Ilija közvetlenségének köszönhetően gyorsan összebarátkoztunk. Nem csak szláv nyelvismeretem könnyítette meg kommunikációnkat, hanem a közös szerelem, az autó is. Akkor éppen egy Corsa GSi-ket nyúztunk a különböző pályákon.

    Először ültem utasként mellette, de egyáltalán nem féltem, mert már a szlalomnál láttam, hogy nagy tempónál is uralja az autót. Ennek már több mint évtizede, azóta is rendszeresen találkozunk és sokat autózunk együtt, utoljára éppen Szófiában, ahol jogosítványát szerezte.

    Donorokat is vett

    Szülővárosában kezdte autóvezetői pályafutását, tanulókocsija 408-as Moszkvics volt, botváltóval. Aztán vett magának egy 500-as Fiatot, majd 1973-ban megkapta papája 1200-es Ladáját. Nem sokkal később megszerezte élete első nyugati autóját, sőt az első hármat, mert a működőképes Ford Anglia mellé vett még két azonosat donornak, hogy legyen miből tartalékalkatrész kibányászni. Akkor még elérhető árú volt a modell, melynek árát később alaposan felverte a Harry Potter fimben kapott repülő autós szerep...

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Búcsú Angliától

    Közben Ilija megnősült és a család is szaporodott, két gyermekükkel már kicsi volt az Anglia, így Audi 80-asban utaztak tovább, ezt épületgépész felesége is gyakrabban vezette. Ezután következett egy 305-ös Peugeot, egy Ford Sierra, majd amikor fia és lánya is felnőtt, akkor ismét kisebb modellekre váltottak: a Citroën C3-as, után jött a cégautó Škoda Octavia, aztán a Fabia. Néhány hónapja vásárolt egy dízelmotoros Made in Bulgary Great Wall Hoover SUV-t, amiben persze nem sok kilométer van, mert közben rendszeresen teszteli a legújabb modelleket hazájában és külföldön.

    Lamborghinivel a Nardo pályán

    Eddig ezernél többféle modellt próbálhatott, természetesen mindig a legújabbakat. Természetesen ő is imádja a sportkocsikat, kipróbált több Aston Martint, Camarot, Jaguart és Porschét, a legerősebb autó, amit vezetett, az a 700 lóerős Lamborghini Aventador volt: 7 fokozatú sebességváltójával egészen 350 km/órás sebességig lehet felkapcsolni a Nardo pályán, ez a kevés helyek egyike, ahol biztonságosan lehet száguldani. Az Aventador álló helyzetből 2,8 másodperc alatt éri el a százas tempót.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16