• Autó
Faktor

A visszatapsolt dízel - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0

Az emelt hasmagasság és a terepjárós kiegészítők ne tévesszenek meg senkit! Az oroszlános márka zászlóhajója hiába vett fel túrabakancsot, továbbra is az elegancia és a kényelem a legfőbb erénye. Tesztünkben a hagyományos és ugyanakkor kiforrt hajtáslánccal - azaz fronthajtással és 180 lóerős dízelmotorral - szerelt csúcsfelszereltségű kombi terepest fogtunk vallatóra.

Az RXH 2012-es megjelenésével kapcsolatban két dolgot feltétlenül meg kell említeni már a legelején. Az egyik, hogy a formatervet a Bocsi Attila által vezetett dizájncsapatnak köszönhetjük, a másik pedig hogy ehhez a külsőhöz eredetileg egy forradalmi újítás, a dízel-hibrid hajtáslánc párosult.

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

Egyúttal elgondolkodtató, hogy miért ejtették a franciák a gázolajos aggregát elektromotorral történő párosítását négy év után, miközben az Audinál idén újult meg a Q7-es paletta az e-tronnal, hiszen mindkét autó esetében egy úttörő hajtáslánc lapul a lemezek alatt, csak más köntösben. A SUV-szegmens ugrásszerű fejlődése, valamint a prémiumkategóriás autók célközönségének az igényei miatt most úgy tűnik, az Audinak áll a zászló, de öröm az ürömben, hogy habár az autógyártásban (és a szegmensben is) egyedülállónak számító HYbrid4 rendszer nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a külső dizájn nagyon is időtállónak bizonyult.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    Olyannyira, hogy a Peugeot-nál úgy döntöttek az RXH-nak teremhet még babér, ha egyszerűsítik a hajtásláncot, vagyis szimpla fronthajtással és dízelmotorral engedik pályára az  508 RXH-t. A dízel-hibridhez képest így akár másfél millió forintot is megspórolhatunk már az induló vételárnál, valamint 400 helyett 518 literes csomagteret kapunk, és felszereltségtől függően 150 kg-mal is könnyebbek lehetünk. Mindez pedig kedvezőbb fogyasztást (vegyes használatban 6,5 liter/100 km) és jobb gyorsulást (8,6 szekundum vs. 8,8 a HYbrid4 esetében) is eredményez a dízelmotoros javára, ellenben nincs összkerékhajtásunk, amit talán nem túl nagy áldozat nélkülözni, hiszen ránézésre sem kívánja a dagonyát az emelt hasmagasságú szabadidő-autó.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    A tekintélyparancsoló külső (H/Sz/M: 4819/1833/1456 mm) és belső méretek (518/1598 literes csomagtér) ellenére a dízelmotoros RXH önsúlya csupán 1620 kg. Beszédes kontrasztként ide citálhatunk egy méretosztállyal kisebb BMW-t (430i), vagy egy hasonló motorizáltságú Opel Insignia Country Tourert, ahol mindkét esetben 120-150 kg-os különbséget realizáltunk a forgalmi engedélybe jegyzett adatok szerint, a gallok javára. Ettől persze nem lesz fürgébb az RXH, de a hazai flottapiacot ismerve, könnyen meglehet, hogy előnyt szerez ez által a vetélytársakkal szemben.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán.

    Kommentek:

    Top 16