• Belföld
Faktor

A termékek áránál és ízénél is fontosabb azok származási helye a magyar vásárlók többsége szerint

A Nielsen piackutató vállalat globális felmérése alapján a magyar fogyasztók 65 százaléka szerint a márkák származási helye jobban befolyásolja vásárlási döntéseiket, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is.

Európában a márka származási helyét a válaszadók 67 százaléka tartja fontosabbnak, mint a vásárlási döntés további kilenc kritériumát. Ez az arány globálisan még nagyobb, csaknem 75 százalék.

Fotó: Mészáros Annarózsa

A Nielsen szerint a friss élelmiszereknél a helyi márkák élveznek előnyt. Világszerte a válaszadók 68 százaléka dönt inkább helyi márka mellett, amikor friss zöldséget vásárol, és 66 százaléka hús, 64 százaléka gyümölcs, 52 százaléka joghurt vásárlásakor.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Magyarországon a friss zöldségnél a megkérdezett fogyasztók 79 százaléka részesíti előnyben a belföldi márkát, friss gyümölcsnél 76, míg a joghurtok esetében 54 százalék - írja az MTI.

    Mindenhol inkább helyi márkákat választanak a válaszadók a gyümölcslé, a víz és a tej esetében. A szénsavas üdítőitalok vásárlói körében viszont majdnem mindenhol a globális márkák népszerűbbek. Itt kivétel Európa, ahol legnagyobb arányban mondják azt, hogy a márka eredete nem fontos.

    A test- és szépségápoló szereknél világszerte globális márkák a fogyasztók kedvencei. Érvényes ez a borotvák, a samponok és hajápolók, a kozmetikumok, valamint a dezodorok esetében. Szintén globális márkákat preferálnak a fogyasztók a fogkrémeknél, a szappanoknál, továbbá a kéz- és testápoló szereknél.

    A magyar válaszadók közül fogkrémnél 45 százalék vesz inkább globális márkát, és 33 százalék számára nem számít az eredet, míg a samponok esetében ez az arány 43, illetve 35 százalék.

    A Nielsen globális felmérését tavaly augusztus 10. és szeptember 4. között 61 országban, több mint 30 ezer fogyasztó körében végezték Európában, Ázsia-Óceániában, Latin-Amerikában, Közép-Keleten és Afrikában, valamint Észak-Amerikában.

    Top 16