• Belföld

Szoftverhiba miatt állt a 4-es metró

Hétfőn, nem sokkal este 6 óra után leállt a 4-es metró: egy vonat majdnem 10 percet, egy másik negyedóránál is többet állt az alagútban Újbuda-központ és a Bikás park között.  Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója azt mondta, az irányító szoftvernek megszakadt a kapcsolata az egyik szerelvénnyel, ezért állította le automatikusan a vonatot. A 4-es metrót vonatvezérlő rendszerek irányítják, nem metróvezető, és éppen a hiba előtt három nappal szűnt meg az a gyakorlat, hogy járműfelügyelő is üljön a vezetőfülkében.

Az index.hu írta meg olvasói üzenetekre hivatkozva, hogy szeptember 28-án üzemzavar volt a 4-es metrón. Mindössze három nappal azután, hogy elindult az első, automata vezérlésű, vezető és kísérő nélküli vonat, egy szerelvény közel 20 percre az alagútban ragadt, és emiatt elakadt az utána haladó metró is. Újbuda-központ metróállomást lezárták, az utasokat kiterelték. Az elakadt metrókon utazók közül többen panaszkodtak arra, hogy nem tájékoztatták őket megfelelően: 5 perc várakozás után mondták csak be, hogy 10 perc múlva mehetnek majd tovább, aztán 2 percenként ismételték, hogy műszaki hiba miatt nőtt a menetidő.

A bkk facebook-oldalán meg is jelent, hogy Kelenföld vasútállomás és a Móricz Zsigmond körtér között pótlóbusz közlekedik egy jármű meghibásodása miatt, de két perccel azután, hogy kikerült a tájékoztatás, már azt írták, hogy újra teljes vonalon jár a metró. Az újraindítás körülbelül 20 percbe telt. Távvezérléssel nem tudták újraindítani az Alstom-szerelvényt, metróvezetőket küldtek be a menekülőjárdán a vezetőfülkéhez, hogy kihozzák a vonatokat az alagútból.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a hirado.hu-nak azt mondta, hogy az elmúlt hat hónapban semmilyen hasonló hiba nem történt, és a mostani sem veszélyeztette az utasok biztonságát. Jelenleg is, ahogy eddig, szoftver irányítja a 4-es metrón a rendszert. A szoftver gyártóját felkérték, hogy javítsa a hibát. Az, hogy berendelnek-e metróvezetőket, csak attól függ, hogy a szállítónak mennyi ideig tart a javítás. De hozzátette, hogy ez csak az utasok kényelme szempontjából lényeges, mert ha van vezető a szerelvényen, akkor ő ilyen helyzetben is ki tudja vinni a vonatot az állomásig. Viszont az utasok biztonsága enélkül sincs veszélyben: a 4-es metrón a legszigorúbb biztonsági előírásoknak is megfelelő, legmodernebb biztonsági rendszerek működnek.

Top 0