• Autó
Autószektor

"A mi Pulink nem csak ugatja a Holdat, hanem jár is rajta" 4. rész

A Puli Space jelenleg parkoló pályán van a Google XPRIZE versenyben, de a fejlesztések és a Holdra szállás előkészítése továbbra is gőzerővel folyik. Pacher Tiborral ezúttal a további esélyeket latolgatjuk.

Úgy tűnik, hogy nem egy klasszikus filmbeli motívum a Puli Space története, ahol minden jó, ha jó a vége. Ennek ellenére Tibor arcán nem látszik csalódottság, ahogy korábban is említette, nem a győztesnek járó összeg motiválja.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

EZT IS AJÁNLJUK:

    B.A.: Hogyan tovább akkor?

    P.T.: Jól lehet, most mi a Google XPRIZEből kiszálltunk, de természetesen a projekt megy tovább. Egyébként mi is, és az amerikai partnerünk, az Asrobotic is azt mondja, hogy ilyen határidővel nem lehet ezt megcsinálni. Mi drukkolunk a bent maradt csapatoknak, de elég kevés valós esélye van annak, hogy ők is abszolválni tudják a feladatot.

    B.A.: Hogy látod, mikor léphet a Puli a Holdra?

    P.T.: Mi úgy kalkuláljuk, hogy 2019-ben van erre reális esély.

    B.A.: Lehet arról beszélni, hogy mennyibe kerül a projekt?

    P.T.: Sokba, nagyon sokba. A számításaink szerint három évre elosztva évi 900 millió forintra lenne szükségünk. Ennek a kétharmada az útiköltség.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    B.A.: Valamilyen szinten én is a piacról élek, szerinted van ma Magyarországon olyan cég, aki ezt az összeget bevállalja?

    P.T: Szerintem van, és szerintem pénz is van. Persze most lehetne hasonlítgatni. Véleményem szerint, akiknek még stratégiai szempontból is jó lehetne, az a MOL vagy az MVM, hogy csak kettőt említsek. De autós cégeknek is jó lehetne, számukra komoly reklámértéke lehetne a dolognak.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    B.A.: Az Audi be is szállt!

    P.T.: Igen, jóban vagyunk a német kollégákkal, náluk az Audi mellett a német Vodafone is beszállt. A Japánoknál pedig az egyik támogató a Suzuki.

    B.A.: Miből él a vállalkozás?

    P.T.: Vannak szponzoraink, de létrehoztunk egy támogatói platformot, az itt befolyó összeg fedezi a rezsinket.

    B.A.: Magát az űrjárművet mennyire volt nehéz megépíteni?

    P.T.: A nehézséget inkább a tömeg jelenti. Mi öt kilóval kalkulálunk, ebbe kell beleférnie mindennek. Számos tesztünk volt már, itthonról irányítottuk a Pulit például a marokkói sivatagban vagy Hawaii-n is.

    Hogy egy kicsit a vidámabb feléről is beszéljek, többször felvetődött bennünk is és az amerikai partnerünknél is, hogy mi lenne, ha a felvitt Holdjárókkal csinálnánk egy versenyt, akár önjáró, akár földről irányított módon. Egészen biztosan nagy durranás lenne. Olyannyira beleéltük magunkat ebbe a dologba, hogy elkezdtük egy földi verzió kidolgozását is. Vannak Holdhoz hasonló terepviszonyok akár itthon is, ahol ezt nagyon jól meg lehetne valósítani.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    B.A.: Azon túl, hogy a Puli Space program megvalósítása bizonyos mértékig bravúr, a kifejlesztésekor gondolkoztatok a föld hasznosításán is?

    P.T. Hogyne! A mi védjegyünk a mobilitásunk. A Puli „botkerekeivel” szinte mindenhol el tudunk menni. Ezek éles helyzetekben letesztelt tények. Ezért például aknakeresésben nagy hasznát lehetne venni. Mi nem kiszedni akarjuk, hanem megtalálni és kvázi feltérképezni az adott területet. 2015-ben egy osztrák egyetemen készítettek egy tanulmányt, amiben világszinten 130 millió aknáról beszélnek, és a számuk nem csökken. Tehát itt bőven lehetne keresnivalónk.

    A sorozat előző részéért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16