• Autó
Autószektor

A kereskedések rémálma az e-autó!

A használt elektromos autók sok fejtörést okoznak a kereskedőknek, viszont egyelőre mindenképpen pozitívum számukra, hogy a vásárlók többsége - legyen szó új, vagy használt elektromos autóról - profi kereskedőktől akarja megvásárolni autóját és inkább kerülik a magánszemélyektől vagy privát kereskedőktől való vásárlást.

Francia- és Olaszországban az ICDP kutatói erőforrás szerint elemezték a vásárlási csatornákat és arra jutottak, hogy az olasz és francia e-autó vásárlók több mint 80%-a kereskedésből szeretné megvenni az autóját. A belsőégésű motorral szerelt autóknál ez az arány 34% Franciaországban, az olaszoknál pedig 43%.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Sajnos itt véget is ért a használt e-autók pozitívumainak listája a kereskedések számára. A piacon már jelen lévő nyugati kereskedők arról számolnak be, hogy az értékesítési folyamot jelentősen hosszabb és bonyolultabb, mint a hagyományos autók esetében. A következő pontok számos esetben felmerültek, mint a kereskedők életét megnehezítő tényezők:

  • Meg kell érteniük, hogy a vásárló miért döntött elektromos autó vásárlása mellett és fel kell mérniük, hogy a közlekedési szokásai kompatibilisek-e egy elektromos autóval.
  • Az új technológiák, amik ezekben az autókban vannak rengeteg kérdést vetnek fel, amikre az értékesítőknek képesnek kell lenniük választ adni.
  • Bár az elektromos autók hatótávja – még az első modelleké is – valószínűleg elegendő, hogy a naponta átlagosan megtett utat teljesíthesse vele az átlagos vásárló, a technológia mellett nem elköteleződött érdeklődők meggyőzését megnehezíti korlátozott hatótáv.
  • Az akkumulátor lízingelése jelenti talán a legkomolyabb problémát. Számos importőr és gyártó külön kezeli az autó és az erőforrás értékesítését. Bár a gyártóknak jó lehet, hogy az akkumulátoraik felett később is kontrollt gyakorolhatnak, a kereskedők számára a legkevésbé sem jó üzlet, amikor az autó és az akkumulátor külön, valamilyen lízingkonstrukcióban kerülnek értékesítésre. Már írtunk az elektromos maradványértékének kérdéséről és a válasz még sürgetőbb, ha az akkumulátort is lízingelik a vásárlók.
  • Egy angol kereskedő osztotta meg a következő esetet: Egy Renault Zoe modell esetében a lízingelt és megvásárolt akkumulátoros modell maradványértéke közötti különbség több, mint 6.500 font.

Mindettől függetlenül egyre több kereskedő dönt úgy, hogy belevág az használt elektromos autók értékesítésébe, mert biztosak benne, hogy a piac növekedni fog. De miért? Az ICDP kutatói összeszedték a lehetséges okokat:

  • A legtöbben hisznek benne, hogy a gyártók képesek lesznek megszüntetni a használt elektromos autókkal szembeni fenntartásokat.
  • A legtöbb vásárló második autónak szeretne egy elektromos autót, így nem kell annyira tartani a panaszkodó vásárlóktól
  • Ráadásul a küszöbén állunk annak, hogy az elektromos autók hatótávja már vetekedjen a hagyományos autók egy tankkal megtehető távolságával, ami rengeteg érdeklődőt vonz majd hosszú távon, így mikor kezdjenek bele, ha nem most?
Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Néhány év és eljön az idő, amikor rengeteg nagy hatótávú használt e-autó lepi el a piacot és az lesz az a pillanat, amikor a jelenlegi legfőbb akadály (alacsony hatótáv) eltűnik és a néhány éves elektromos autók kereskedelme is csak egy sima használt autó piac lesz.

További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

Kommentek:

Top 0