• Élet
Faktor

Itt a tudományos bizonyíték, ezért híznak vissza olyan sokan fogyás után

Nem az étrendben keresendő a megoldás.

A Colorado Egyetem kutatóinak új tanulmánya szerint a fizikai aktivitás hatékonyabb, mint egy jól összeállított diéta, ha a fogyással elért súly megtartása a cél. A kutatás során arra a kérdésre keresték a választ, hogy fogyás után miért olyan nehéz megtartani az elért súlyt. Az eredményről a PsychCentral számolt be.

A tanulmány szerint a visszahízás megelőzésének érdekében sokkal hatékonyabb, ha az ember rendszeresen végez testmozgást, mint ha kizárólag az étkezésére figyelne. A vizsgálatban azok kerültek a sikeres fogyáskezelők csoportjába, akik egy évnél hosszabb ideig képesek voltak megtartani a minimum 30 leadott kilót.

Illusztráció.

Illusztráció.

EZT IS AJÁNLJUK:

    „Azáltal, hogy sikerült bebizonyítani, a sikeres fogyáskezelők nagy része az energiabevitel korlátozása helyett a rendszeres testmozgásnak köszönheti kedvezőbb testsúlyának megtartását, közelebb kerültünk a rendszeres mozgás és a súly megőrzése közötti kapcsolat megértéséhez” – állítja Danielle Ostendorf, a Colorado Egyetem kutatója.

    A kutatócsoport a sikeres fogyáskezelők csoportját két másik csoporttal hasonlította össze: az egyikben ideális testtömegindexszel rendelkező emberek voltak (ahol a BMI nagyjából megegyezett a sikeres fogyáskezelők jelenlegi értékével), a másikban pedig túlsúlyosak (az ő BMI-jük a sikeres fogyáskezelők korábbi adataival egyenlő).

    A sikeres fogyáskezelők testtömege átlagosan 68 kiló volt, míg a túlsúlyos emberek esetében ez a szám nagyjából 97 kilogrammra tehető.

    A sikeres fogyáskezelők által naponta bevitt kalóriák száma jóval magasabb volt, mint az ideális BMI-vel rendelkező résztvevők esetében, de nem sokban különbözött a túlsúlyos emberek által fogyasztott kalóriák mennyiségétől.

    Testmozgás alkalmával több energiát égetnek el a sikeres fogyáskezelők (akár 180 kcal/nap), mint a kutatásban részt vevő másik két csoport tagjai. Ez arra is utal, hogy azok, akik képesek megtartani a fogyás utáni súlyukat, valószínűleg többet is mozognak.

    Már csak amiatt is, mert azok, akik sikeresen megtartják az elért formát, naponta átlagosan 12 ezer lépést tettek meg, míg az ideális BMI-vel rendelkező embereknek nagyjából 9 ezer lépés, a túlsúlyosaknak pedig 6 500 lépés volt a napi teljesítményük.

    „Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a sikeres fogyáskezelők hasonló mennyiségű kalóriát fogyasztanak naponta, mint a túlsúlyos emberek, de úgy tűnik, hogy a rendszeres testedzés miatt sikerül elkerülniük, hogy a felesleges kilókat visszaszedjék” – állítja Victoria A. Catenacci, a kutatásban részt vevő orvos.

    Kommentek:

    Top 16