• Autó
Autószektor

A Corolla vonzó varázsa

Ma már talán hihetetlenül hangzik, de volt idő, amikor a világ legnagyobb, legzöldebb és egyik leginnovatívabb autógyártója nem hitt eléggé a saját brandjében.

Az ma már kideríthetetlen, hogy a sikert-sikerre halmozó Toyota valamifajta, a japán kultúrából fakadó szerénység és alázatosság okán, vagy esetleg rossz döntéseket hozó marketing szakemberek miatt jutott arra következtetésre, hogy a világ egyik legjobban csengő márkaneve és a földkerekség legnépszerűbb típusneve a Corolla nem elég jók. Ezért ki kell találni helyettük valami mást. A kétezres évek elején úgy gondolták, hogy a Toyota márkanév talán túl öreguras lesz a vásárlókorba lépő Y generációnak, ezért 2003-ban az észak-amerikai piacra fiatalos, formabontó modelljeikhez kitaláltak egy új, márkanevet a Sciont.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Valakik, valahol a Toyota háza táján azt is feltételezték, hogy a világ egyik legnagyobb darabszámban eladott, legnépszerűbb autótípusa a Corolla neve túlságosan öreguras, ezért a fiatalosabb, környezettudatosabb, hibrid hajtású kompakt kategóriás autóiknak az Auris nevet adták.

Mind két döntés ostobaságnak bizonyult. A Scion gyakorlatilag érdeklődés hiányában utód nélkül megszűnt, hiszen kiderült, hogy a fiatalok számára is fontos pozitív üzeneteket és vásárlói bizalmat jelent a legendás Toyota márkanév és a hozzá tartozó jól ismert jel. Nemrégiben pedig az is eldőlt, hogy enyhén szólva is hibás döntésnek bizonyult Aurisra keresztelni a fiatalosabb, hibrid hajtású Corollákat és ezzel feleslegesen összezavarni azon vásárlók százmillióit, akik számára mind a Toyota, mint autómárka, mint pedig a Corolla típusnév egyet jelent a tökéletességgel.

Mindenesetre ezek az idők elmúltak. Ma már nem csak a Toyota Corolla vásárlói hisznek a Toyota Corolla brandben, de maga a cég is: nem is új modellt, hanem egész, albrandé fejlesztett típuscsaládot mutattak be Corolla márkanéven. És bár nem szeretem a marketing blasfemiákat itt is most igaznak tűnik az az állítás, miszerint az új Corollák egyfajta ökológiai forradalmat hozhatnak a globális motorizációban. Különösen azért, mert a Corolla család új típusainak bemutatkozásával párhuzamosan a japán márka több mint kétezer, a hibrid hajtáshoz és a környezet védelméhez köthető, eddig féltve őrzött szabadalmát tette elérhetővé és ingyenessé bárki számára.

Forrás: Autószektor

Forrás: Autószektor

Ez a gesztus, és az új hibrid Corollák paraméterei, mint például a 3,5 liter körüli átlagfogyasztás, valamint a 60-70 km megtétele elektromos üzemmódban, tényleg egyfajta csendes és békés forradalomra utal. Amely leginkább abban áll, hogy az új Corollák most bebizonyítják: a XXI. századi autózás minden kényelme, műszaki technikája és vonzó stílusa elérhető és átélhető takarékos, környezettudatos hajtáslánc mellett is. A Corolla brand pedig harmadszor alkotott világraszólót. Annak idején a megbízhatóságban, aztán a világ minden táján vonzó külsőben, most pedig e kettő mellett környezettudatosságban. A világ egyik legnagyobb darabszámban eladott autótípusa lett a zöld autózás szimbóluma, ami azért különleges állapot. Bizonyíték arra, hogy az autóipar - ellentétben például az élelmiszeriparral vagy a bányaiparral - képes volt megérteni az új kor szavát és környezettudatosságban kiterjeszteni az innováció folyamatos kényszerét és lehetőségét.

További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

Kommentek:

Top 0