• Autó
Faktor

A bontós szakmában magasan jegyzik a Roncsautót - 2. rész

Egy mai autószerelőnek egy közlekedésmérnök és egy informatikus tudásával kellene rendelkeznie, egy G Astra kormánykapcsolóját nem lehet csak úgy kicserélni, az alkatrészt be kell tanítani. 2016 decemberében díjat kapott Szegeden a Roncsautó, ők lettek az év szakképzői.

– Az országban is nagynak számítunk a bontott autóalkatrész-kereskedelemben, nem tévedek, ha úgy gondolom, dobogósok vagyunk – mondja Dobó József, hozzátéve, forgalmuk 90 százaléka import és csak az egytizede hazai beszerzés. Az alkatrészeik 90 százaléka törött autóból származik, bár nemrégiben volt egy nagyobb adag vízkáros is. Manchesterben nagy árvíz volt, komplett szalonokat öntött el. Ezeket szétszedték, olyan a biztosítási rendszerük, hogy ezt arrafelé minden további nélkül megtehetik. (Írásunk első részét itt olvashatják.)

Fotó: Autószektor

Fotó: Autószektor

– Nagy-Britanniában sokkal hamarabb válik gazdasági totálkárossá az autó, csak ott nem lehet belőle még egyszer forgalomképeset csinálni – tudjuk meg. Cserében drága a biztosítás is, a rendszer bünteti a fiatal sofőrt és a sok lóerős autóját. Történt, hogy 20 évesen vett kint egy magyar fiatal egy C70-es Volvót, régi szerelmét. 5000 font volt az autó és 2,5 ezer font az éves biztosítás – ezt a számpárt reménytelen átültetni a magyar viszonyokra.

EZT IS AJÁNLJUK:

    Kialakítottak egy értékesítési stratégiát, ez azt jelenti, hogy az alkatrészhez három dolog elengedhetetlen: a számla, a műbizonylat, a garancia. Bátornak tűnik a garancia adása, de csak így tudnak a versenytársak elé kerülni. – Volt, aki azért utazott Szegedre Budapestről egy Jaguár váltóért, mert mi adtunk garanciát – mondja Dobó József, hozzátéve, ezt a vásárlótól tudta meg, amikor rákérdezett.

    Ha nem megfelelő az alkatrész, garanciában kicserélik, ha történetesen nincs már belőle, visszaadják, vagy visszautalják a pénzt. Kiderült, az internetes kereskedelemben két hét amúgy is kötelező az „elállásra”.

    Fotó: Autószektor

    Fotó: Autószektor

    2016 decemberében díjat kapott Szegeden a Roncsautó, ők lettek az év szakképzői. – Könnyű helyzetben vagyunk, mert korlátlan mennyiségben áll rendelkezésünkre szemléltető eszköz – mondja Dobó József. A tanuló nem tud hibázni, bármit elronthat. Szerinte az a legnagyobb probléma, hogy nincs jövőképük a fiataloknak, vagy életüket külföldön képzelik el.

    Egy mai autószerelőnek egy közlekedésmérnök és egy informatikus tudásával kellene, hogy rendelkezzen. Egy G Astra kormánykapcsolóját nem lehet csak úgy kicserélni, ma az alkatrészt be kell tanítani, ahogy az automata váltókat is. - Ha úgy törik egy nagy értékű autó, hogy az automata váltó épen marad, akkor van egy emberünk, aki több tízmillió forintos műszerével bevizsgálja, műbizonylatot ad, és így lehet értékesíteni – mondja Dobó József, jelezve, van jövője ennek a szakmának.

    Rendőrséggel és a katasztrófavédelemmel is szoros a kapcsolatuk, minden évben van náluk vizsga a megyei helyszínelőknek. Ezeken összetört autókat elemeznek, de volt példa arra is, hogy a cég maga deformálta a vizsgatárgyat. A becsapódás erejéből a sebességre lehet következtetni. Sokszor szimulálnak kerékpáros baleseteket is. A szegedi rakparton megrendezett katasztrófavédelmi bemutatóhoz állandó beszállító a Roncsautó. Leesnek egy magasságból az autók, a fiataloknak pedig elmagyarázzák, ezt jelenti, ha 70-nel nekimennek egy fának a diszkó után.

    A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán!

    Kommentek:

    Top 16