• Autó
Autószektor

4 másodperc alatt százon a Peugeot e-Legend Concepttel

Meglestük Párizsban! Az e-Legend Concept egy futurisztikus, elektromos és önvezető autó, amely gyökerei 1954-ig nyúlnak vissza. Formáját elődjétől, az 504 Coupétól örökölte, az a klasszikus vonalak azonban csomó modern megoldást és forradalmian új belső teret rejtenek.

Párizsi Autószalon 4. rész 

A Párizsi Autószalon látogatóinak száma idén is átlépte az egymilliós határt, vagyis nemcsak a kontinensen, de világszinten a leglátogatottabb show-k közé tartozik.

A Peugeot fokozatos feltámadást mutat az elmúlt éveket tekintve. Tavaly közel 2,2 millió autót adtak el világszerte, ez 10%-os növekedés a számok tekintetében. Az oroszlánosok végre elkezdik kihasználni a logójukban rejlő lehetőségeket, azt a remek dizájnt és vezetési élményre való fókuszálást, amit egy ilyen nemes állattól könnyedén elfogad az ember. A Jaguarnak is jól megy! De a franciák előhúztak még egy legendát az antikváriumból annak érdekében, hogy akinek kevés lenne a díjnyertes 508-as modellcsalád, mint újdonság, az biztosan ne unatkozzon.

EZT IS AJÁNLJUK:
    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Az e-Legend Concept egy futurisztikus, elektromos és önvezető autó, amely gyökerei 1954-ig nyúlnak vissza. Formáját elődjétől, az 504 Coupétól örökölte, az a klasszikus vonalak azonban csomó modern megoldást és forradalmian új belső teret rejtenek.

    Az amerikai piacra való visszatérést fontolgatja a márka, nem is lenne rossz húzás máris egy ilyen extravagáns elektromos kupéval bedobbantani. Mert hogy amerikai izomautók szintjén áll az elektromos csoda a maga 4 másodperc alatti 100-as sprintjével. Noha csak 220 km/óra a végsebessége, a WLTP-féle, papíron megadott 600 km-es hatótáv 480 km felett tartható valós körülmények között - mondja a gyár. 25 perc alatt 80%-os feltöltés? Nem rossz...

    A beltér forradalmian megváltozott. Az önvezető autók térhódításával eltűnik a klasszikus, fix kormánykerék a műszerfalról, erről korábban a thyssenkrupp bemutatóján írtunk. Bele ne akadjon a kezünk, ha ott forog magában, mert az e-Legend éppen önvezető módba kapcsolva rója az utakat. De mi is kezünkbe vehetjük az irányítást, a nagy monitoron megjelenő faberakás könnyedén megváltozhat valami egyedire, ha éppen izgalmas vezetésre vágyik a pilóta dinamikus módba kapcsolva. Egyszóval ügyes húzással támasztanak fel egy legendát a Peugeot-nál, amely az előd sikereire alapozva és kategóriát teremtve, valamint a legmodernebb tulajdonságokkal felruházva jó esélyekkel indulhat a piacon.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    Érkezett ám 500 megrendelés a 10 napos autószalon alatt, de a standra látogatók közül több mint 8 ezren kértek visszahívást és/vagy további információt a modellekkel kapcsolatban. A kb. 70%-ban dízel autókból álló francia piac is elkezd átalakulni, nagy teret hódítanak a plug-in hibridek, és minden gyártó igyekszik az évi cirka 2 milliós összeladásokból minél többet kihozni. Mert hogy klímacsúcsot azért rendeznek, de a panelban olajkályhával fűtenek, nálunk már évtizedekkel ezelőtt betiltott permetező szereket és gyógyszereket használnak és nem rendeltetésszerűen autóznak a "csigaevők".

    A plug-in hibridek között 508 szedánt, kombit és a 3008 szabadidő-autót is megtaláljuk. 2019 második felétől lesznek elérhetők, de emellett az is közös bennük, hogy képesek 100%-ban elektromosan közlekedni, automata váltósak, összekerékhajtásúak is lehetnek, valamint ugyanaz az ultramodern hatású belső tér öleli körbe a pilótát mindhárom esetben. A külcsínt végre 2018-ra hozzáigazították a bármilyen kategóriát alázó műszerfalhoz és belső stílushoz, ami talán keveseket szólított meg egész egyszerűen azért, mert nem volt elég kihívó egy-egy modell külleme ahhoz, hogy rávegye a vásárlókat, ülj be, nézd meg ezt a piszkosul modern hatású belsőt. Egyszerű a sztori, egy kívül szép és belül gagyi autót könnyebb eladni, mint fordítva.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    225 vagy 300 lóerőre lesznek képesek a plug-in hibrid Peugeot-k, s az utazás során az összkerékhajtást kedvünkre variálhatjuk. Az elektromos mód 135 km/óráig érhető el, ekkor veszi át a főszerepet a belsőégésű motor. A tisztán elektromos hatótáv a WLTP-ciklus szerint 50 km. Jean-Philippe Imparato márkaigazgató külön kiemelte, egy Peugeot vásárlója szereti a vezetést, az élményeket pedig úgy tudja fokozni, hogy szabadon választhat a vezetési módok között, úgy, ahogyan éppen a kedve tartja. A töltési idők 8-4-másfél óra körül alakulnak annak függvényében, hogy milyen egység táplálja az akkumulátorokat, utóbbi esetben opciós fali töltőről beszélünk.

    Forrás: Autószektor

    Forrás: Autószektor

    A Párizsi Autószalonon 225 lóerős benzines és 180 lóerős dízelmotorokkal szerelt Peugeot 508 SW-ket és szedánokat nézhetett meg a nagyközönség, amelyek a First Edition jelzőt viselik, fokozva az exkluzivitást. Ezek hazai ára ~10-13 millió forint, amely első hallásra sok, a felszereltséget tekintve azonban árban van. Reméljük, hogy ilyen nagyszerű Peugeot standi, párizsi élmények után tényleg sorozatgyártásba kerül az e-Legend, illetve, hogy a márka felfelé ívelő pályája tovább folytatódik majd, hiszen a maga terén nagyon egyedi ez a gyártó.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára: www.autoszektor.hu

    Kommentek:

    Top 16