• Autó
Faktor

Már alig pár év van hátra: ebből az autóból lesz a legtöbb az utakon

Az elektromos autók terjedésének első számú ösztönzője jelenleg a környezetvédelem.

Az új elektromos járművek száma 2025-re elérheti a 10 milliót, 2040-re pedig meghaladhatja majd a hagyományos járművekét is, amely az e-mobilitás terén közel 2000 milliárd dolláros üzleti lehetőséget jelent a közművállalatok számára – derül ki az Accenture új kutatásából. A cég szerint továbbá az elektromos autók elterjedése a közművállalatoknak nagy üzleti lehetőséget jelent, és jelentős versenyelőnyre tehetnek szert, ha egységes csomagban kínálják az elektromos autóknak szánt megoldásaikat - írja a 24.hu.

A járművekben felhasznált olcsó villamosenergia biztosítása 1700 milliárd dolláros üzleti lehetőség. Ez a közművállalatoknak további 250 milliárd dollárt jelenthet a nagyobb nyereséggel értékesíthető e-mobilitási szolgáltatások tekintetében – például a távoli töltést elősegítő alkalmazásokból vagy az elektromos autók integrált otthoni energiagazdálkodását támogató szolgáltatásokból, sőt akár az elektromos autók megvásárlásához nyújtott finanszírozásból.

Illusztráció.

Illusztráció.

Ezeket a szolgáltatásokat egységes platformon kínálva optimalizálhatják a rendszerteljesítményüket, és jobb felhasználói élményt nyújthatnak az elektromos autókat használóknak.

A megfizethető elektromos autók beszerzését megkönnyítő vállalatok felgyorsíthatják a járművek elterjedését, ezzel versenyelőnyre tesznek szert, mivel a fogyasztók egyre inkább ez ezt kínáló a vállalatok céljai és alapelvei (pl. környezetvédelem iránti elkötelezettség) alapján hozzák meg vásárlási döntésüket – mutatott rá Bruno Berthon, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója és globális közművállalatokért felelős vezetője.

Az Accenture Strategy közel 6000 fogyasztó megkérdezésével végzett globális kutatása szerint az elektromos autók terjedésének első számú ösztönzője jelenleg a környezetvédelem, amelyet a költségmegtakarítás követ. A jövőbeni elektromosautó-tulajdonosok közel kétharmada (63 százalék) váltana elektromos járműre, ha hosszabb távon költséget takaríthatna meg vele. Bár az akkumulátortechnológia folyamatosan fejlődik, és újfajta lízinglehetőségek jelennek meg a piacon, az elektromos autók terjedését manapság a magas eladási ár és a korlátozott töltési lehetőségek (pl. az otthoni energiarendszerek és a nyilvános töltőállomások elérhetősége) nehezítik.

A jövőben elektromos autó vásárlására készülő fogyasztók több mint 80 százaléka elsősorban otthon kívánja tölteni járművét, de jelenleg csak 55 százalék rendelkezik erre alkalmas saját garázzsal.

Kommentek:

Top 0