• Autó
Autószektor

2017 az áttörés éve - Évzáró sajtótájékoztató a Porsche Hungáriánál

A Volkswagen konszern márkáinak eladásai a teljes hazai piachoz hasonló ütemben 8-10 százalékkal emelkedtek 2017-ben. Az importőrcég közel 35 ezres összmárkás volumenében a magánszemélyek aránya immár eléri a 40 százalékot, miközben a kormányzati és flottaértékesítés is tovább erősödött. A legjobb darabszámokat továbbra is a Volkswagen és a Skoda produkálta, de nagy lendületet kapott a Seat is

Eppel János, a Porsche Hungária Kft. ügyvezető igazgatója december 12-én tartott tájékoztatóján elmondta, hogy a 2017-es esztendőt a magyarországi újautó eladások mérföldkövének tekinthetjük, ugyanis idén megtörtént a régóta várt áttörés, a teljes piac volumene átlépte 100 ezres küszöböt, sőt! Az év végéig 112 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolnak a szakemberek, kishaszonjárművek esetében viszont egy stagnáló, 23500 darabos összeladással zárul az idei mérleg. A közel 35 ezres értékesítési darabszámmal a Porsche Hungária által forgalmazott márkák összpiaci részesedése meghaladja a 30 százalékot.

Eppel János (b), a Porsche Hungária Kft. ügyvezetője és dr. Vérten Sándor, kommunikációs igazgató köszönti a vendégeket
Forrás: Autószektor

Eppel János (b), a Porsche Hungária Kft. ügyvezetője és dr. Vérten Sándor, kommunikációs igazgató köszönti a vendégeket Forrás: Autószektor

Az ügyvezető beszámolt arról is, hogy az elmúlt évek során körvonalazódott, piacot befolyásoló új trendek folyamatosan a cég üzletpolitikájának részévé váltak, a felkészülés és a fogadókészség maximálisan jelen van a Porsche Hungária Kft.-nél.

EZT IS AJÁNLJUK:
    A régi üzleti modell mellett az új vásárlói szokások, a digitalizáció, a közösségi autóhasználat, valamint az alternatív hajtásrendszerek és az autonóm vezetés egytől-egyik kihívást és lehetőségeket jelentenek számunkra. Még nem tudjuk, hogy mikor és milyen mértékben változik meg általuk az életünk, de azt már látjuk, hogy a folyamat már javában zajlik. Ennek tükrében megkezdtük a felkészülést szervezeti eszközrendszerünk, mentalitás és hozzáállás tekintetében egyaránt.
    Az előző évet 31 ezer darabos volumennel zárta a konszern hazai importőre Forrás: Autószektor

    Az előző évet 31 ezer darabos volumennel zárta a konszern hazai importőre Forrás: Autószektor

    Forgalomba helyezési darabszámok tekintetében a cégcsoport dobogójának legfelső fokán a Volkswagen áll, 13200 darab autó eladásával, második helyen a Skoda végzett, 12400 darabos volumennel, a konszern legdinamikusabban növekvő brandje viszont a Seat volt, a spanyol márka 3450 darabos értékesítéssel zárja a dobogósok sorát. Volkswagen kishaszongépjárműből 3050 darab, Audiból pedig 2870 darab talált gazdára a Porsche Hungária márkakereskedőinél idehaza. A felsorolt eladásokból tisztán elektromos hajtással 200 darab jármű rendelkezett az ügyvezető szerint.

    A beszédes számadatok elemzéséből megtudtuk, hogy a magánvásárlók, valamint kis- és középvállalkozások egyre növekvő aránya kifejezettem örvendetes, azonban a hitelfelvételi lehetőségek javulásával ebben még további tartalékok vannak, Eppel János szerint.

    Eppel János prognózisa szerint 2018-ban 120 ezer személyautó és 25 ezer kishaszongépjármű eladása várható Forrás: Autószektor

    Eppel János prognózisa szerint 2018-ban 120 ezer személyautó és 25 ezer kishaszongépjármű eladása várható Forrás: Autószektor

    A konszern hazai képviseletének értékesítési gerincét a válság utáni években jellemzően a kormányzati és flottacégek beszerzései jelentették, a 2017-es év azonban a magánvásárlások terén is áttörést hozott, a nem céges vásárlások aránya elérte a 40 százalékot, melyre idestova 9 éve nem volt példa idehaza egyetlen márka eladásaiban sem. „Sok az előttünk álló feladat a következő évben, többek között törvényi változásokon és közérdekű kezdeményezéseken is dolgozunk, melyek elsődleges célja az autópiac és az autószektor fehérítése, mely mindenképpen hasznos a legális szereplőknek és az ügyfeleknek egyaránt. Új modellek piaci bevezetésében az Audi lesz erős 2018-ban, kis kategóriájú SUV-ok terén kívánja behozni lemaradását a négykarikás márka, valamint a portfólióban egyre gyakrabban jelennek meg az alternatív hajtásláncú autók” – zárta gondolatait a szakember megköszönve a sajtó munkatársainak és a cég partnereinek egész éves munkáját.

    További cikkekért látogasson el az Autószektor oldalára

    Kommentek:

    Top 16