• Belföld
MZ/X

17000 forintos túlfizetésük volt, mégis lekapcsolták őket a hálózatról

Az Érdekvédelmi Tanácsadók Országos Szövetsége szerint a közszolgáltatók gyakran visszaélnek az erőfölényükkel.

Hihetetlen történetről számolt be az Érdekvédelmi Tanácsadók Országos Szövetsége. Szerintük a közszolgáltató cégek hihetetlen erőfölényben vannak a fogyasztókkal szemben, és ezt gyakran ki is használják. A fogyasztók csak abban bízhatnak, hogy a törvények kötelezik a "mamutokat" a korrekcióra, s így legalább utólag védelmet kapnak.

Az egyik közszolgáltató cég tartozás miatt megszüntette szolgáltatását egy családnál, bár a határidő előtt rendezték az elmaradásukat. Panaszukra -igaz, hogy 30 napot meghaladóan!- de végül válaszoltak, és azt írták, hogy

EZT IS AJÁNLJUK:
    Nyilvántartásunkat felülvizsgáltuk, és megállapítottuk, hogy reklamációja jogos.

    Megjegyezték, hogy az igazolást nem a megfelelő e-mail címre küldték, ezért nem állítottuk le a kikapcsolást. Mintha a fogyasztónak tudnia kellene, hogy a központi, hivatalos címről nem jut el levele az illetékeshez!- fűzi hozzá az érdekvédelmi szövetség.

    Ám a törvény ereje ezért hibáért 5000 Ft kötbér megfizetésére kötelezte a "mamut"-ot, és a késedelmes válaszadás miatt ugyanennyi az önbüntetés, ráadásul a ki- és visszakapcsolási díját is megtérítik. Ez kétségtelenül a fogyasztó győzelme.

    Az azonban elgondolkodtató, hogy egy másik levélben arról értesítették a panaszost, hogy az elmúlt évben 17.000 Ft túlfizetése is volt, amit a következő időszakban beszámítanak. Tehát a "mamut" előbb látványosan megtorolta a fogyasztót elmaradása miatt, majd kiderült, hogy amiben lehetett, abban a szolgáltató hibázott.

    Kommentek:

    Top 16