• Külföld

A Volkswagen szerint nem is csaltak olyan nagyot

A Volkswagen állítása szerint az eddig becsült 800 ezer autó helyett csak 36 ezret érint a szén-dioxid-kibocsátási ügy. Egy szerdai közleményben arról számoltak be, hogy a belső ellenőrzések nem igazolták a tömeges szabálytalanság gyanúját.

A Volkswagen szerdai közleményében közölte, hogy belső ellenőrzéseket és méréseket végeztek. Ezekből a Volkswagen szerint kiderült, hogy nem történt tömeges szabálytalanság, és szinte minden modell esetében helyesen határozták meg a szén-dioxid-kibocsátás és a fogyasztás szintjét is. Szerintük a műszaki leírás adatai tükrözik a valóságot.

A hírre a Volkswagen részvényeinek árfolyama 7,90 százalékkal 133,85 euróra ugrott.

Forrás: Europress - AFP/John MacDougall

Forrás: Europress - AFP/John MacDougall

A wolfsburgi székhelyű vállalat november 3-án jelentette be, hogy a dízelbotrány miatt indított belső vizsgálat újabb szabálytalanságot tárt fel. A szén-dioxid-kibocsátást helytelenül határozták meg. Az autók tehát több szén-dioxidot bocsátanak ki és több üzemanyagot fogyasztanak, mint ahogy azt előzőleg közölték. Ekkor arról volt szó, hogy a szabálytalanság 800 ezer autót érint, és kétmilliárd eurós kockázatot jelent a cégnek.

A Volkswagen szerdai közleményében leszögezte, hogy belső ellenőrzései nem igazolták a tömeges szabálytalanságot. Csak 9 modellnél mutattak ki enyhe eltérést a közlemény szerint. Ez a 9 modell az éves eladás 0,5 százalékát teszi ki. A modelleket független vizsgálat során újra ellenőrzik. Ekkor fogják megállapítani, hogy valóban eltér-e vagy sem néhány grammal a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenkénti értéke a prospektusokban feltüntetett adatoktól.

Az Audi, a Skoda és a Seat hasonló eljárást követ gyanúba keveredett autói esetében.

A Volkswagen 78 éves történetének legsúlyosabb üzleti válságával küzd. Szeptemberben ugyanis amerikai vádakra a cég beismerte, hogy olyan szoftvert telepített egyes dízelautóiba, amellyel kijátszhatók a nitrogéndioxid-kibocsátásra vonatkozó előírások. A dízelbotrány 11 millió autót érinthet és akár 30 milliárd eurós költséget is jelenthet a Volkswagennek. - írja az MTI.

Top 0